Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sur melkestank i skolesekken

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 20:52   #1
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Sint!

Sur melkestank i skolesekken

Mellomsøster har puttet en melkepakke i sekken sin. Korka var selvfølgelig ikke helt tett, melk har rent ut i sekken og etter et døgn på flisene (med varmekablene på) stinket sekken ved og f...!

Jeg har vasket sekken i dusjen med såpevann (og hatt vann stående i sekken) og skrubbet den godt både utvendig, og deretter latt den henge ut til tørk/lufting. Da den fremdeles stinket stappet mannen den i vaskemaskinen, og vasket den på finvask på 30 grader med vaskemiddel med parfyme. Den stinker enda ...

Er det noe håp for den, eller må jeg avskrive den og bruke 500,- kroner på en ny?

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:39   #2
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sur melkestank i skolesekken

Du kan jo prøve en liten runde i vaskemaskinen?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:41   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Den har vært i vaskemaskin, TM.

Gammel 24-08-08, 21:49   #4
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Du kan jo prøve en liten runde i vaskemaskinen?

Det er prøvd. Med en god dæsj Omo Color (en så god dæsj at det skummet over ...).

Gammel 24-08-08, 22:01   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde tatt sjansen på 60 grader i maskinen.

Gammel 24-08-08, 22:02   #6
Left
Passiv

Standard

Det er jo bakteriene som lukter? Sprit den med 70%

Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:06   #7
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vask den i maskina en gang til, men med eddik. Tar knekken på det som er av dårlig lukt. Det lukter nok litt eddik av den når den er ferdig i maskina, men det fordamper med vannet når den tørker.

Har ikke prøvd dette spesifikt på sur melkelukt, altså, men på alskens andre vonde lukter.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:08   #8
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enig-prøv eddik. Det tar kattepisslukt fra gulvtepper.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 23:54   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Da er eddik neste post på "hvordan-bli-kvitt-sur-melkelukt-programmet".
Sjugger: Jeg sliter med rompespriten siden jeg ikke er i tjeneste, men student.

Gammel 25-08-08, 00:10   #10
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Dynk den i maltwhisky. Det tar nok vekk melkelukten, og det lukter ikke vondt etterpå. Skjønt med prisene på alkohol, er det kanskje like billig å kjøpe ny sekk?

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 00:49   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Den har vært i vaskemaskin, TM.

Jeg leste bare første del av innlegget...

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:32   #12
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Usj, jeg husker enda lukte fra min egen sekk når jeg gikk på barneskolen:urk:
Håper du får bort lukta!

Gammel 25-08-08, 12:58   #13
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dynk den i maltwhisky.

Bruk en blended i så fall.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:02   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kuldegrader tar også bakterier og ekkel lukt.
Putt den i fryseren et døgns tid.

Gammel 25-08-08, 13:03   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Dynk den i maltwhisky. Det tar nok vekk melkelukten, og det lukter ikke vondt etterpå. Skjønt med prisene på alkohol, er det kanskje like billig å kjøpe ny sekk?

Er du gal? Det er jo alkoholmisbruk!

Sekken er nå vasket i eddikvann, og henger ute til tørk. Jeg synes nå det luktet sur melk enda, så jeg ser for meg at det blir shopping i morgen ...

Gammel 25-08-08, 13:04   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jepp, jeg ville prøvd fryser. Deretter maltwhisky. Til slutt kattepiss. Så ny sekk.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:05   #17
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Kuldegrader tar også bakterier og ekkel lukt.
Putt den i fryseren et døgns tid.

Det kan også forsøkes. Dessuten tror jeg at jeg en gang ble blendet (av reklamen) til å kjøpe noe spray-på-greier som skal "fjerne vond lukt uten å lukte". :desperat:

Gammel 25-08-08, 15:46   #18
Left
Passiv

Standard

Haha, kan sende deg en skvett. Men du får kjøpt overflatedesinfeksjon på apoteket.
Jeg kjøpte et lager etter mikrobiologiundervisninga

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 15:51   #19
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Haha, kan sende deg en skvett. Men du får kjøpt overflatedesinfeksjon på apoteket.
Jeg kjøpte et lager etter mikrobiologiundervisninga

Om eddikvask og deretter frysing gjør sekken luktfri, så går den i bosset!

Gammel 25-08-08, 18:58   #20
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Om eddikvask og deretter frysing gjør sekken luktfri, så går den i bosset!

Skal du kaste den når du endelig har fått den luktfri?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.