|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Skal rømme
|
![]() Bokanbefalinger for 1-2 åringerNå har vi jo anbefalingstråder for de fleste aldersgrupper, men jeg trenger tips for de minste også!
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerBeibi bøkene er i allefall geniale som barnets første leseopplevelse. De er fantastiske!! Storebror lo og lo og lo. "Beibi lei seg" og "beibi jobber" hadde vi. Nå tror jeg at det har kommet flere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerPål-bøkene av Barbro Lindgren. De er på nynorsk, men det har vel egentlig ikke så mye å si på den alderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerÅ ja, Pål! De er også kjempefine. Jeg gleder meg til å ta frem de bøkene igjen. Jeg er sikker på at storebror også kommer til å synes de er morsomme enda. Og bli litt nostalgisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerGenerelt var alle bøker med klaffer en god introduksjon til lesingens verden husker jeg. Det måtte være hardpapp og det måtte ha klaffer. Deretter begynte vi med Beibi og Pål. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerHar beibi klaffer? Vi har prøvd en beibibok (Beibi sint) men den var uten klaffer og sånn måtelig interessant. Den Tassenboka som var så stas her i starten hadde klaffer så den teorien stemmer bra her. Vi har også en om Peppa og Georg som leter etter pappas briller under klaffene, den har også vært gøyal.
![]() |
#7 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerBeibi har ikke klaffer nei. Vi fikk etterhvert et godt utvalg klaffebøker. Noen av de han likte best var med lekeapparater som man brettet ut og inn også husket de/skled ned sklia/dumpet på dumpa. Nå (!) har han fått en (ikke hos oss) som er med dagligdagse situasjoner og veldig forseggjort. Håper den overlever til lillesøster. Tror GoBoken har en del med klaffer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerDen lille muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans. |
![]() |
![]() |
#11 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerBøkene om Lille Leo og Lille Sara var populære da minstemor var yngre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerLille Leo er slager her i huset.Også så kjekt når trøtte foreldre kl 0600 søndag morgen kan resiere boken utenatt med lukkede øyne....
![]() |
#13 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bokanbefalinger for 1-2 åringerHer har hun akkurat blitt ett år. Bøkene må enten være tøy-bøker, eller med harde sider. Hun har ødelagt et par andre som er storesøster sine.
![]() |
|
|