|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Ja nå er turen ombooket og jeg og sambo reiser til København i morgen ettermiddag!
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Gå på utstilling i Den Sorte Diamant? Shopping i København er fantastisk, men kanskje ikke akkurat billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
This is normal!
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Spis lunsj på Riz Raz! Herlig "middelhavsmat" for en billig penge: www.rizraz.dk
![]() |
![]() |
#4 |
Borte
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Nasjonalmuseet er fantastisk. Og ta dere en byvandring. København er en hyggelig storby med mange fine bydeler. Jeg har vandret både øst og vest og begge deler er spennende. Besøk slottet og marmorkirken. Ta en tur i Chistiania. Når man går fra sentrum mot Christiania er det ekstra fint å gå nedom fiskebåthavnen nede ved kanalen (litt dårlig på navn, men kan finne det ut). Gå bortover Strøget og se på folkelivet. Ta en kaffe på Høybro plass og lunsj i Nyhavn. Kveldstur i tivoli er moro selv om man ikke bruker masse penger der. Undersøk på nettet hvor de har live-musikk, eller bare sats på at dere finner en pub hvor de spiller noe - det har vi gjort et par ganger og vært heldige.
![]() |
#5 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Nå er det 13 år siden jeg var i Køben, men følgede gjorde vi og det kan anbefaes:
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Masse å finne på i Køben.. I tillegg til det som er nevnt her er Ny Carlsberg Glyptotek (like ved Tivoli) et ganske flott museum med statuer fra antikken, mumier osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)København er en fantastisk by! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)En ting vi skal neste gang vi skal til Køben er å besøke planetariet. Det er visst flott. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Tusen takk for mange gode tips! Vi får prøve å få til en tur på nasjonalmuseum (ligger rett ved siden av hotellet) og den utstillingen i den sorte diamant høres bra ut!
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Planetariet er flott, og Rundetårn likeså. Jeg syns det er mange spennende utstillinger på Nordatlantens Brygge, både kunst og historisk.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Jeg digget denne restauranten: http://www.jensens.com/
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Og denne: http://www.fondue.dk/
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)
Digget du den?
![]() |
#14 |
Tittel og tittel....
|
Jeg er forsåvidt enig, men jeg syns ikke det var så veldig dyrt der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Borte
|
I forhold til danske priser så syns jeg det. Det er jo så mye godt å få i Danmark til ganske rimelige priser.
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Takk for tips!
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
Nå er det noen år siden jeg var der så jeg husker ikke så veldig nøye, men jeg reagerte ikke på prisene der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
Vi var der to ganger vi, og det var alltid fulllbooket og kø på den restauranten. Vi kjøpte ikke biff da. Jeg likte så godt den buffeen de hadde, med både salat og suppe. Husker ikke hva mannen kjøpte... men vi var iallefall fornøyd nok til å dra tilbake en gang til!
![]() |
#19 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)Jeg synes København er deilig bare å gå og rusle rundt i uten spesielle planer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har bakt søte kaker
|
Vi skal ta fly, ikke båt. Kommer frem i kveld og reiser tilbake søndag kveld
![]() |
|
|