Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 14:07   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)

Ja nå er turen ombooket og jeg og sambo reiser til København i morgen ettermiddag!

Jeg har vært i København én gang tidligere, da jeg var 10 år, så jeg aner ikke hva man burde få med seg i byen.

Vi liker:
- shopping
- museum
- musikk (gjerne jazzpuber el.)
- god mat

Altså, hva bør vi gjøre og hvor bør vi gå? Kan jo legge til at jo rimeligere det er, dess bedre er det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:23   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: What to do i København? (Gjerne rimelig, hehe)

Gå på utstilling i Den Sorte Diamant? Shopping i København er fantastisk, men kanskje ikke akkurat billig. Men nå er det kanskje mye salg?

Riktig god tur!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:37   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spis lunsj på Riz Raz! Herlig "middelhavsmat" for en billig penge: www.rizraz.dk

Jeg vil også til Køben...

Gammel 28-08-08, 14:38   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nasjonalmuseet er fantastisk. Og ta dere en byvandring. København er en hyggelig storby med mange fine bydeler. Jeg har vandret både øst og vest og begge deler er spennende. Besøk slottet og marmorkirken. Ta en tur i Chistiania. Når man går fra sentrum mot Christiania er det ekstra fint å gå nedom fiskebåthavnen nede ved kanalen (litt dårlig på navn, men kan finne det ut). Gå bortover Strøget og se på folkelivet. Ta en kaffe på Høybro plass og lunsj i Nyhavn. Kveldstur i tivoli er moro selv om man ikke bruker masse penger der. Undersøk på nettet hvor de har live-musikk, eller bare sats på at dere finner en pub hvor de spiller noe - det har vi gjort et par ganger og vært heldige.

Jeg har forresten en liten reiseguide som heter "Gatelangs i København" som er veldig bra. Der er det utbrettkart over hver bydel og lister med severdigheter, kultur, spisesteder, shoppemuligheter osv. Anbefales.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 16:16   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nå er det 13 år siden jeg var i Køben, men følgede gjorde vi og det kan anbefaes:

- Tivoli!
- Carlsberg museet (var veldig billig den gang, og vi fikk prøvesmaking (mye) ;-) )
- Believe it or not - museet (ligger like over veien for Tivoli)
- Strøget. Gikk tur og så på folk og spiste is.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 16:33   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Masse å finne på i Køben.. I tillegg til det som er nevnt her er Ny Carlsberg Glyptotek (like ved Tivoli) et ganske flott museum med statuer fra antikken, mumier osv.
Rundetaarn er et greit sted å gå hvis man vi ha utsikt over byen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 18:22   #7
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

København er en fantastisk by!
Jeg er enig i at tivoli er et "must". Glypoteket er et flott museum.
Jeg har besøkt "believe it or not" museet, og syns absolutt ikke det var verdt pengene.
Strøget er hovedgaten med masse kjedebutikker. Her er det meste, bla. søstrene Grene, urban outfitters, foot lockers, moonsoon osv.
En liten busstur unna ligger Nørrebro med masse second hand, vintage og antikvitetsbutikker. Her i området liker jeg meg. Ravnssborggt har også flere fine klesbutikker og second hand butikker.
Hmm, jeg kunne fortsatt men er ikke helt sikker på om jeg er på rett spor
Uansett ønsker jeg dere en god tur!

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 18:24   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting vi skal neste gang vi skal til Køben er å besøke planetariet. Det er visst flott.

http://www.tycho.dk/

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 18:49   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for mange gode tips! Vi får prøve å få til en tur på nasjonalmuseum (ligger rett ved siden av hotellet) og den utstillingen i den sorte diamant høres bra ut!

Jeg er kjempeinteressert i å høre mer om gode spisesteder og shopping (dyr og billig)

minibolle mai 2012
Gammel 28-08-08, 20:49   #10
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Planetariet er flott, og Rundetårn likeså. Jeg syns det er mange spennende utstillinger på Nordatlantens Brygge, både kunst og historisk.

Det står lånesykler overalt, det er bare 20 kr i depositum. Det er ganske strenge grenser for hvor man kan sykle med dem, men så lenge du leverer dem tilbake er det ingen som tar det så tungt.

Det man MÅ gjøre i Danmark er å dra på bakeri tidlig om morgenen og spise ferske rundstykker

Gammel 28-08-08, 21:03   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg digget denne restauranten: http://www.jensens.com/
Vi var der to ganger og spiste. Veldig god (og mye) mat.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 21:05   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og denne: http://www.fondue.dk/

Gammel 29-08-08, 07:46   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg digget denne restauranten: http://www.jensens.com/
Vi var der to ganger og spiste. Veldig god (og mye) mat.

Digget du den? Tror aldri jeg har blitt så skuffet som da vi endelig fikk et bord i en sånn restaurant (ikke i Køben). Det er jo sånn Big Horn opplegg - overpriset og kjip biff. Jeg trodde det var fantastisk siden det alltid var så fullt av folk der.

Gammel 29-08-08, 07:49   #14
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Digget du den? Tror aldri jeg har blitt så skuffet som da vi endelig fikk et bord i en sånn restaurant (ikke i Køben). Det er jo sånn Big Horn opplegg - overpriset og kjip biff. Jeg trodde det var fantastisk siden det alltid var så fullt av folk der.

Jeg er forsåvidt enig, men jeg syns ikke det var så veldig dyrt der.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:57   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg er forsåvidt enig, men jeg syns ikke det var så veldig dyrt der.

I forhold til danske priser så syns jeg det. Det er jo så mye godt å få i Danmark til ganske rimelige priser.

Styr forresten unna den restauranten på Strøget som heter Mama Rosa - det er det jævligste jeg noen gang har vært utsatt for.

Jeg kan dog anbefale smørrebrød-lunsj på en av de små kafeene i Nyhavn. Tradisjonelle danske smørbrød i nostalgisk stemning. Og restauranten i det store, hvite slottet i tivoli (husker ikke hva den heter) er veldig bra, men den er litt eksklusiv - omtrent norske priser - og man må nok bestille bord noen timer i forveien.

Gammel 29-08-08, 08:00   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk for tips!

Vi er absolutt ikke noen Big Steak-mennesker, så vi kommer til å styre unna biffrestauranter.

Liker småretter, fisk ++ og må selvsagt spise smørrebrød :noterer bak øret:

minibolle mai 2012
Gammel 29-08-08, 08:00   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I forhold til danske priser så syns jeg det. Det er jo så mye godt å få i Danmark til ganske rimelige priser.

Styr forresten unna den restauranten på Strøget som heter Mama Rosa - det er det jævligste jeg noen gang har vært utsatt for.

Jeg kan dog anbefale smørrebrød-lunsj på en av de små kafeene i Nyhavn. Tradisjonelle danske smørbrød i nostalgisk stemning. Og restauranten i det store, hvite slottet i tivoli (husker ikke hva den heter) er veldig bra, men den er litt eksklusiv - omtrent norske priser - og man må nok bestille bord noen timer i forveien.

Nå er det noen år siden jeg var der så jeg husker ikke så veldig nøye, men jeg reagerte ikke på prisene der.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:08   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Vi var der to ganger vi, og det var alltid fulllbooket og kø på den restauranten. Vi kjøpte ikke biff da. Jeg likte så godt den buffeen de hadde, med både salat og suppe. Husker ikke hva mannen kjøpte... men vi var iallefall fornøyd nok til å dra tilbake en gang til!

Den fonduerestauranten er veldig koselig å dra på om man er flere da.

Gammel 29-08-08, 08:17   #19
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes København er deilig bare å gå og rusle rundt i uten spesielle planer.
Har dere bare 8 timer i land er det begrenet hva man rekker over.
Ta en øl her og der, en rød pølse eller annet sted osv. Spis lunsj på en av de mange små kafeene. Jazzpuber er det nok av. Hadde da gått i en av paralellgatene til gågata.

For shopping kan dere ta en tur hit til Fields .
Har aldri vært der selv, men hørt andre som har vært der.

Vi har også vært på en Jensen restaurant og synes det var grei mat der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:19   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg synes København er deilig bare å gå og rusle rundt i uten spesielle planer.
Har dere bare 8 timer i land er det begrenet hva man rekker over.
Ta en øl her og der, en rød pølse eller annet sted osv. Spis lunsj på en av de mange små kafeene. Jazzpuber er det nok av. Hadde da gått i en av paralellgatene til gågata.

For shopping kan dere ta en tur hit til Fields .
Har aldri vært der selv, men hørt andre som har vært der.

Vi skal ta fly, ikke båt. Kommer frem i kveld og reiser tilbake søndag kveld

Kikket på det Fields-senteret, men konkluderte med at det blir for langt unna. Gidder ikke å dra ut av sentrum for å shoppe egentlig. Og jeg hadde aldri fått med sambo på det heller. For han holder det vel i massevis med sentrumsbutikker, Illum og Magasin.

minibolle mai 2012
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.