|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Omelett kan jeg ikke lage, jeg ender bestandig opp med eggerøre. Så jeg bare abbonerer på tråden din. :lurker etter tips:
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Steker på lav varme, under lokk. Fluffy og fin. |
![]() |
![]() |
#6 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Steker litt skinke, sopp, løk. Blander antall egg + 1 ss vann pr egg. Steker og drysser litt ost over. Nytes alene, på brød eller med salat.
![]() |
#8 |
♡
|
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Jeg har gjerne i rester av pølse, spekemat eller skinke, cherrytomater, løk, hvitløk.
![]() |
#9 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?
Ja heller eggene over.
![]() |
#10 |
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Jeg lager den alltid i stekeovnen.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Bruker 1 skje væske pr egg. Salt og pepper. Sist redigert av Left : 30-08-08 kl 10:31. Årsak: lokk - ikke logg :flau: |
![]() |
![]() |
#12 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Tradisjonell omelett:
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Jeg lager den i stekeovnen eller koker den i en ziplock-pose (se her). Alltid perfekt. Den smaker ikke annerledes i ziplock-posen enn stekt på pannen, jeg har servert den slik mange ganger og fått masse skryt. Det som er så genialt er jo at man kan lage 4-5 forskjellige omeletter på en gang.
![]() |
#14 |
Javel
|
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Jeg visper x antall egg sammen med en spiseskje vann per egg. Visper også inn litt melk og revet ost. Så tar jeg i f.eks litt oppkuttet fårepølse, evt vanlige pølserester, soltørka tomat osv. Tømmer det i stekepannen og strør litt revet ost på toppen.
![]() |
#15 |
representert
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Egg, melk og litt salt vispes, helles i stekepanne, heller ost, paprika, poteter, hamburgerrygg/salami/røkt skinke/pølser ala man tager hva man haver, og baconost, stekes til omeletten ikke er klissete lengre og bretter den i 2. 1-2 egg pr omelett.
![]() |
#16 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvordan lager du omelett?Jeg lærte å lage omelette i år (etter å ha prøvd i mange år). Jeg bruker stort sett denne metoden under, men jeg tilsetter ingenting til eggene. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1...rench-omelette Nå som jeg er blitt ganske flink, steker jeg først bacon, og bruker det som fett. Jeg har ost opp på mot slutten, mens eggene er litt ukokte. De blir fine - men jeg får bare brettet omeletten i to - ikke i tre! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|