Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan lager du omelett?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 21:51   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager du omelett?

Din fremgangsmåte takk!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:02   #2
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan lager du omelett?

Jeg har dessverre innsett at jeg er nødt til å knuse egg. :bidrar:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:06   #3
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omelett kan jeg ikke lage, jeg ender bestandig opp med eggerøre. Så jeg bare abbonerer på tråden din. :lurker etter tips:

Gammel 29-08-08, 22:06   #4
Hønni

Hønni sin avatar

Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er en av ulempene.

Gammel 29-08-08, 22:08   #5
Kneazle
Passiv

Standard

Steker på lav varme, under lokk. Fluffy og fin.

Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:08   #6
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Steker litt skinke, sopp, løk. Blander antall egg + 1 ss vann pr egg. Steker og drysser litt ost over. Nytes alene, på brød eller med salat.

Gammel 29-08-08, 22:13   #7
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Heller du da eggene over skinken, soppen og løken?

Gammel 29-08-08, 22:17   #8
Hønni

Hønni sin avatar

Standard

Jeg har gjerne i rester av pølse, spekemat eller skinke, cherrytomater, løk, hvitløk.

Jeg steker det som skal stekes, heller så over en blanding av egg, kesam, ost og krydder. Steker litt på pannen og så setter jeg under grillen i ovnen.

Gammel 29-08-08, 22:23   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Heller du da eggene over skinken, soppen og løken?

Ja heller eggene over.

Har andre varianter med fyll også, men dette er det jeg ofte ender opp med.

Grillvarianten din hørtes veldig spennende ut.

Gammel 29-08-08, 22:59   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg lager den alltid i stekeovnen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:03   #11
Left
Passiv

Standard

Bruker 1 skje væske pr egg. Salt og pepper.
Liker løk, skinke og ost i omeletten, så dette hakkes og ligger og surrer litt i panna før jeg heller over eggeblandingen. Legger på lokk, og lar det stivne. Har gjerne i reven ost til slutt, og bretter dobbelt.

Sist redigert av Left : 30-08-08 kl 10:31. Årsak: lokk - ikke logg :flau:
  Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:48   #12
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tradisjonell omelett:

freser hakket løk og sopp i en stekepanne og så skruer jeg ned varmen og har i 3 egg med raspet ost og gressløk i, og venter til den er stivnet.
Den spiser jeg på brødskiver.

Spansk Tortilla ( som jeg nå har fått dilla på):

Paprika og poteter og grønne oliven i skiver. Freses i olivenolje. Setter på lokk og har varmen sånn halvhøy på i ca 5-10 minutt. Så heller jeg på vispet egg ( 2-3 stk) og steker under lokk. Etter 5 minsnur jeg stekepannen slik at omeletten kommer i lokket og lar den gli ned igjen i pannen på motsatt side og steker videre under lokk i 5 minutter til. Server med grønn salat til.

Gammel 29-08-08, 23:52   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager den i stekeovnen eller koker den i en ziplock-pose (se her). Alltid perfekt. Den smaker ikke annerledes i ziplock-posen enn stekt på pannen, jeg har servert den slik mange ganger og fått masse skryt. Det som er så genialt er jo at man kan lage 4-5 forskjellige omeletter på en gang.

Gammel 29-08-08, 23:52   #14
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg visper x antall egg sammen med en spiseskje vann per egg. Visper også inn litt melk og revet ost. Så tar jeg i f.eks litt oppkuttet fårepølse, evt vanlige pølserester, soltørka tomat osv. Tømmer det i stekepannen og strør litt revet ost på toppen.

Gammel 30-08-08, 19:17   #15
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Egg, melk og litt salt vispes, helles i stekepanne, heller ost, paprika, poteter, hamburgerrygg/salami/røkt skinke/pølser ala man tager hva man haver, og baconost, stekes til omeletten ikke er klissete lengre og bretter den i 2. 1-2 egg pr omelett.

Liker best tynne omeletter.

Gammel 01-09-08, 10:17   #16
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg lærte å lage omelette i år (etter å ha prøvd i mange år). Jeg bruker stort sett denne metoden under, men jeg tilsetter ingenting til eggene. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1...rench-omelette Nå som jeg er blitt ganske flink, steker jeg først bacon, og bruker det som fett. Jeg har ost opp på mot slutten, mens eggene er litt ukokte. De blir fine - men jeg får bare brettet omeletten i to - ikke i tre!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.