|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() "Ikke spis brød på en måned"Det skrev min mor til meg på en sms. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Skal rømme
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Det høres ut som lavkarbo for meg, kanskje utenom det med rødt kjøtt. Nå har ikke jeg veldig peiling på lavkarbo men jeg vet det er flere andre her inne som har.
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Det du beskriver her er i bunn og grunn et lavkarbokosthold, og jeg er ikke i tvil om at det er noe i dette. Jeg blir full av energi når jeg kutter brød, pasta/ris/potet og andre høykarbomatvarer.
![]() |
#4 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"På meg funker det. Dessverre har jeg en omtrent ikke-eksistrende viljestyre for tiden, og ramler tilbake på karbovogna. Men de korte stundene jeg har droppet brød, ris, pasta og søtsaker har jeg vært i god form og hatt jevn energi. Ikke sulten-mett-sugen på noe godt som nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
*_*
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Rødt kjøtt fungerer som et slag i magen på meg. (Men jeg liker å ha det vondt, da.
![]() |
![]() |
#6 |
Nå også i farger
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Jeg vet at diett ikke er ensbetydende med "slankekur", men dette kan gjøres av meg som er tynn også sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Det er jo absolutt noko i at ein vert i dårleg form av svingingar i blodsukkeret, og det du fortel om her er jo å kutte ut matvarer som bidreg til rask blodsukkerstiging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
*_*
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"
Det kan fint gjennomføres så lenge du uansett sørger for å få i det npok næring og variert kost.
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Rødt kjøtt er enkelt for meg å kutte ut. Spiser det svært sjeldent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dukkar plutseleg opp ...
Eg passar på kva eg får i meg på grunn av kva som er bra for hovudet og kroppen, ikkje vekta. Eg er slank så sånn sett kunne eg nok ha ete stort sett dei matvarene eg ønsker, men mange matvarer gjer meg rett og slett tiltakslaus, lat og deppa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nå også i farger
Nettopp. jeg kan også spise hva jeg vil med tanke på vekta, og hvor mye jeg vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Brød er så mangt. Butikkjøpt brød bør man holde seg unna i det store og hele, men hjemmebakt skikkelig grovt brød med nøtter og frø motvirker blodsukkersvingninger.
![]() |
#13 |
Fjott
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Jeg har fått et nytt liv etter jeg startet på lavkarbo. For første gang på lenge føler jeg meg virkelig våken på dagen (Blitt kvitt den tunge følelsen i kroppen, trodde den var vanlig jeg
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 30-08-08 kl 20:30. Årsak: ekstrainfo |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Dukkar plutseleg opp ...
Det beste er å kutte ut så mange industribearbeidde produkt og heil- og halvfabrikata som du kan og drikke mykje vatn og grøn te. Dersom poteter er viktig for deg hadde eg ikkje kutta dei heilt ut, men heller kutta ned. Det skal jo tross alt vere ei varig endring - ikkje ein kur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nå også i farger
Ok. Overbevist! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Dukkar plutseleg opp ...
Jepp. Men eg et heller yoghurt med sesamfrø, linfrø, solsikkefrø og firkorn til typiske brødmåltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Epikur
|
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Kvalitetspoteter spiser jeg gjerne. Og så dropper jeg heller alle ferdigprodukter, poser, tilsetningsstoffer, lightprodukter og dritt. Jeg spiser sikkert ti om dagen, og drikker mye vann, kuttet ut en del kaffe og sånn.
![]() |
#18 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() Sv: "Ikke spis brød på en måned"Ti poteter om dagen, Mim? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|