|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Gode kniverJeg er lei av de gamle Fiskarsknivene vi har hatt i alle år og ønsker meg et sett nye, gjerne i blokk. De er vel dyre, de gode knivene? Kan dere anbefale noen gode kniver? Jeg trenger ikke fancy fileteringskniver, men vanlige kniver man klarer seg i hverdagen med. (Den setningen endte med en preposisjon, det er egentlig ikke lov.) Hvordan holder man egentlig knivene i god stand? Sånn knivjernting? |
![]() |
![]() |
#2 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode kniverG fikk et sett med to kniver fra Rosendal i gave fra jobben, det er de beste knivene jeg har hatt noensinne. Du kan få teste de om du vil.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Gode kniverGjerne! Er det noen du vil ha likvidert? |
![]() |
![]() |
#4 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gode kniver
![]() |
#5 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gode kniverVi ønsket oss kniver til bryllupet, og fikk endel av merket Victorinox som jeg er veldig fornøyd med så langt. (Bortsett fra at jeg skjærer meg til blods hver gang jeg skal bruke dem fordi de skjærer mye lettere og fortere enn de elendige IKEA-knivene jeg er vant til. Men jeg satser på at jeg venner meg til dem.
![]() |
#6 |
Trøtt
|
![]() Sv: Gode kniverVictorinox er min soleklare favoritt. De er passe tunge (eller lette) og sitter godt i hånda. Jeg ville startet med 3: en broedkniv (eller egentlig en konditorkniv som du bruker som broedkniv), en kokkekniv, altså en litt stor kniv med glatt egg, og en liten kniv enten med riller eller glatt egg som er fin til å skjære gronnsaker o.l. Da har du så du klarer deg lenge, lenge.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Gode kniver*noterer flittig* |
![]() |
![]() |
#8 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode kniverVictorinox er min anbefaling også. Jeg liker de godt fordi stålet ikke er for tjukt på oversiden av kniven. Foreldrene mine har kniver som er det, og de er tunge å skjær med, syns jeg. Dessuten er prisen av de mer fornuftige.
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Gode kniverJernia har ofte tilbud på Victorinox. Og en liten runde med Google akkurat nå viser at Jernia har 20% på Victorinox denne uken, bl.a. broedkniv til 299! This is ment to be!
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Gode kniverhttp://www.macknife.com/japanese.html disse er mine favoritter. Har og en fra Victorinox. Men den er ikke halvparten så god synes jeg. Men de er litt tunge kansje. Vi har en liten og en stor og bruker de hver dag. Mens Victorinox kniven henger der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Øyboer
![]() Sv: Gode kniverNår jeg ser litt nøyere etter var det ikke de japanske like vel men disse 2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Gode kniverSignerer Isolde ang. Mac knivene. De er fantastisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Gode kniverGlemte forresten at jeg har brødkniven i Mac-serien også, den er ufattelig god, skjærer hattingrundstykker (nystekte) uten å "knøvle" deigen inni til ene siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Gode kniverJeg er også veldig glad i mine Global kniver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gode kniverVi har også Global. Det er en investering, men vel verdt pengene.
![]() |
|
|