Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 00:52   #1
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

Et spørsmål til dere erfarne foreldreportalmennesker

hvorfor står det at jeg har fått noen sure på meg om jeg setter musepila på den lillegrønne firkanten under bilde ..

usj og jeg registrerte meg i går .... synd om en skulle h blitt upoppis alt ikke at jeg skjønner det men

Gammel 02-09-08, 00:56   #2
mammsen31
mamma til 4 gull

mammsen31 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Norge, et stenkast fra oslo
mammsen31 er litt kul
Standard

Sv: et spø til dere erfarene foreldreprotall damer

Opprinnelig lagt inn av mammsen31, her.

hvorfor står det at jeg har fått noen sure på meg om jeg setter musepila på den lillegrønne firkanten under bilde ..

usj og jeg registrerte meg i går .... synd om en skulle h blitt upoppis alt ikke at jeg skjønner det men

Er det et påeng system det derre ??

Gammel 02-09-08, 01:04   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at jeg blir litt usikker på om du er seriøs, eller om du tuller. Et spø? Foreldreprotall?

Hvis du trykker kontrollpanel øverst til venstre på siden får du sikkert informasjon om hva eventuelle røde prikker kommer av.

Gammel 02-09-08, 01:06   #4
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Du ser røde eller grønne prikker ved å klikke på "Kontrollpanel" og kikke nederst på den siden. Ryktefunksjonen/prikkene er en måte å gi brukere positive eller negative tilbakemeldinger på innleggene de skriver. Se også her.

Gammel 02-09-08, 08:23   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Du har jo ikke skrevet noe slemt, men den ekstreme mangelen på stor bokstav i begynnelsen av setningene kunne ha fått det til å rykke litt i rødprikkfingeren hos meg i hvert fall. -Som en vennlig korreksjon.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 08:42   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreprotaldamer

Når jeg tar musepila over prikken din står det "har et hav av muligheter forran seg". Kanskje du har fått flere ryktepoeng siden i natt.
Det er et poengsystem ja, og teksten vil forandre seg etterhvert som du får flere poeng.

Gammel 02-09-08, 08:43   #7
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Du har jo ikke skrevet noe slemt, men den ekstreme mangelen på stor bokstav i begynnelsen av setningene kunne ha fått det til å rykke litt i rødprikkfingeren hos meg i hvert fall. -Som en vennlig korreksjon.

Hm... Gir noen røde prikker for skrivefeil? Jeg har iallfall gått over til grønn penn når jeg retter. Den røde fargen er litt "belastet". Ergo.: Skriveleif= grønn prikk!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 08:44   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har nok fått noen røde prikker høres det ut som ja. Men nå ser det ut til å ha blitt overkjørt av noen grønninger. Det kommer nok av grammatikken din, her er man ganske pirkete på det å skrive riktig.

Nå ser jeg at overskriften er endret, men den er feil enda.

Gammel 02-09-08, 08:45   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og her inne kan det være greit å forøke å skrive så riktig som mulig. Stor forbokstav, tegnsetting, fullførte setninger, osv.

Her er det mange som reagerer på slurv.

Gammel 02-09-08, 08:47   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hm... Gir noen røde prikker for skrivefeil? Jeg har iallfall gått over til grønn penn når jeg retter. Den røde fargen er litt "belastet". Ergo.: Skriveleif= grønn prikk!

Det blir jo ikke helt det samme...

Her har man grønn og rød prikk man kan bruke for å gi en kjapp tilbakemelding til hverandre. Det er ingen hemmelighet at mange her inne rødprikker folk som slurver når de skriver.

Gammel 02-09-08, 08:49   #11
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et spørsmål til dere erfarene foreldreportaldamer

Hva gjør man med de som har dysleksi? Det er "ufrivillig slurv". Kaster dem ut?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 08:50   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så pedagågisk.

Gammel 02-09-08, 08:51   #13
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes ærlig talt det er en dårlig velkomst å gi. Betyr det at dyslektikere får værsågod og finne seg et annet sted å være? Eller er det greit å rødprikke slurving helt til det kommer for en dag at dette ikke bare var slurv likevel?

Jeg sier ikke at HI har dysleksi, men man vet jo ikke. Kanskje bli litt kjent med vedkommende først og så på en vennlig måte påpeke skrivefeil?

Gammel 02-09-08, 08:52   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg kjenner mange her inne som har ganske stor grad av dysleksi, de skriver tilnærmet feilfritt fordi de har giddet å jobbe med grammatikken sin. Men man ser uansett ganske stor forskjell på dysleksi og slurv altså.

Gammel 02-09-08, 08:53   #15
Slettet bruker
Passiv

Standard

Nei. Men man kan anstrenge seg litt i forhold til antall punktum, spørsmålstegn, tankestreker og det å bruke stor bokstav først i setningene. Det er jeg overbevist om at man klarer å få til, selv med dysleksi.

Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 08:54   #16
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dysleksi har ingenting med stor bokstav å gjøre.

Gammel 02-09-08, 08:55   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det blir jo ikke helt det samme...

Her har man grønn og rød prikk man kan bruke for å gi en kjapp tilbakemelding til hverandre. Det er ingen hemmelighet at mange her inne rødprikker folk som slurver når de skriver.

Jeg vet det: tulla bare litt: kjeder meg litt i dag.

Men for å være litt seriøs: Jeg syns det er dumt å rødprikke for skrivefeil. Litt av en måte å ønske en nykommer velkommen på - bombadere med røde prikker. !( Hvor en folkeskikken damer?) For meg høres det ut som mobbing, og kan være med på å presse folk ut av forumet. Men kanskje det er det som er meningen- hva vet vel jeg?

Gammel 02-09-08, 08:56   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg synes ærlig talt det er en dårlig velkomst å gi. Betyr det at dyslektikere får værsågod og finne seg et annet sted å være? Eller er det greit å rødprikke slurving helt til det kommer for en dag at dette ikke bare var slurv likevel?

Jeg sier ikke at HI har dysleksi, men man vet jo ikke. Kanskje bli litt kjent med vedkommende først og så på en vennlig måte påpeke skrivefeil?

Jepp, var det jeg mente!

Gammel 02-09-08, 09:00   #19
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det: tulla bare litt: kjeder meg litt i dag.

Men for å være litt seriøs: Jeg syns det er dumt å rødprikke for skrivefeil. Litt av en måte å ønske en nykommer velkommen på - bombadere med røde prikker. !( Hvor en folkeskikken damer?) For meg høres det ut som mobbing, og kan være med på å presse folk ut av forumet. Men kanskje det er det som er meningen- hva vet vel jeg?

Hvorfor kaller du det mobbing? Med mindre kommentaren er stygg er det så langt fra mobbing, det er snarere en slags mini-PM. Prikker er prikker. Ikke mer enn det. Prikkesystemet er en funksjon man kan skru av, man kan altså velge å ikke se prikkene med kommentarer.

Og den siste kommentaren din syns jeg faktisk var ganske fjern.

Sist redigert av safran : 02-09-08 kl 09:36.
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 09:00   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dysleksi har ingenting med stor bokstav å gjøre.

???? Vet du mye om dysleksi? Jeg er omringet av dyslektikere hver dag på jobb. Og jo- mange av dem sliter med å lære forskjellen på store og små bokstaver. Om denne brukeren slurver, eller virkelig er strekt angrepet av dysleksi? Tja, det er det vel egentlig ingen av oss som kan vite noe om. Altså bør man holde rødprikkene for seg selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.