Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Mobiltelefonregler

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 19:23   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Mobiltelefonregler

Jeg har mobilen liggende på kontoret mens jeg er i klasserommet. Som regel med lyden av. (Vi er tre på kontoret.) Den siste tiden har det hendt flere ganger at den ene av kollegaene mine har besvart min tlf. ( Er ikke alltid jeg husker å skru av lyden. ) Jeg merker at jeg blir litt, tja: irritert når hun forteller at "den og den har ringt deg". Personlig har jeg en høy terskel for å besvare andre sine mobiltelefoner. Unntak er mannen sin. (Det har vi en gjensidig avtale på.) Kan være at hun synes det er irriterende når min tlf. ringer mens hun prøver å jobbe.
Derfor lurer jeg litt på om det er jeg som har problemet her, eller om det er hun. Kommer ikke til å si noe til henne uansett, bare bli flinkere til å skru av lyden. Litt nysgjerrig på hva dere mener?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:26   #2
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mobiltelefonregler

Kunne ikke falt meg inn å besvart en ringende mobil på en kollega sin arbeidsplass! Hadde det irritert meg så ville jeg bedt vedkommende om å gjemme mobilen eller skru av lyden!

Gammel 02-09-08, 19:28   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Så lenge det ikke eksisterer noen avtale om å besvare hverandres telefoner forstår jeg godt at du blir irritert.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:30   #4
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hadde ikke tatt mobiltlf til andre, men jeg ville sagt til dem at tlf ringte mens de var borte. Du får heller bli flinkere å huske å ta den på lydløs, for det kan være irriterende å jobbe ved siden av en ringende mobiltlf, spesielt med alle merkelige lyder folk har i dag.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:32   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Om det var en kollega jeg kjente godt, så kunne jeg ha besvart den om jeg så at jeg kjente den som ringte.

Hvis det var en telefon som lå og ringte, og jeg ble irritert, så kunne jeg nok ha prøvd å finne avvis/ignore knappen for å stoppe ringingen.

Gammel 02-09-08, 19:34   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Det syns jeg var direkte frekt! Jeg hadde ikke blitt irritert, men sint!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:34   #7
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hadde ikke besvart andres mobil, og hadde hatt den berømmelige utestemmen om noen hadde tatt min.

Gammel 02-09-08, 19:35   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner henne ikke så godt. Er enig i at jeg kunne gjort det hvis det var noen jeg kjente godt ,og jeg visste hvem som ringte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:37   #9
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke besvart telefonen - jeg hadde heller ikke rotet den frem for å sjekke hvem som ringte. På den annen side hadde jeg blitt irritert hvis det lå en telefon og ringte på kontoret.

Gammel 02-09-08, 19:37   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er spesielt frekt, og jeg kan skjønne det hvis telefonen ringer og ringer og ringer...Du får huske på lydløs for framtiden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:37   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke hatt noen problem med å svare andres mobil om den hadde lyd på i felleskontor. Det er lite som er så irriterende enn telefoner som ringer uten at noen tar den. Skulle ha kjent vedkommende ganske godt da.

Og jeg har i hvertfall ikke hatt noen problemer med at noen svarte min tlf.

Gammel 02-09-08, 19:39   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde blitt irritert hvis den ringte, og kunne reist meg og satt den på lydløs hvis det skjedde flere ganger. Men jeg hadde aldri tatt den for en kollega. Hva skulle vedkommende som ringte med meg? Da hadde de vel ringt meg?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:40   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg svarer på mannens mobil om jeg kjenner den som ringer. Aldri ellers. Om det ringer i en privat mobil på jobben og jeg er inne på kontoret kunne det virkelig ikke falle meg inn å ta den.
Jeg hadde også blitt rimgelig irritert om noen hadde tatt min !

Gammel 02-09-08, 19:41   #14
Butterfly
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Butterfly er litt kul
Standard

Jeg hadde nok blitt irritert på deg faktisk som ikke har slått av mobilen eller hvertfall lyden må av. Skikkelig irriterende når mobilen til folk stadig vekk ringer når man er på jobb også er det ikke noe viktig engang.

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 19:42   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne ikke engang ramlet meg inn å sjekke hvem som ringte på en kollega sin mobil. Jeg tar ikke mobilen til mannen min engang, med mindre han ber meg om å gjøre det.

Vi har forøvrig ikke lov å ha mobiltelefonen på når vi er på jobb. Den kan kun være med i rommet dersom vi venter en viktig telefon.

Gammel 02-09-08, 19:43   #16
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men så det er nevnt, jeg prøver så godt jeg kan å ha mobilen på lydløs, eller så er den i lomma.

Gammel 02-09-08, 20:00   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns dette var en ganske grei måte å demonstrere hvor irriterende det er med en ringende mobil på et arbeidsrom

Gammel 02-09-08, 20:02   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg syns dette var en ganske grei måte å demonstrere hvor irriterende det er med en ringende mobil på et arbeidsrom

Ja, det var vel egentlig det som slo meg også. Men jeg ville ikke svart, jeg ville heller sagt fra om at den hadde ringt, og bedt kollegaen slå av lyden. Eventuelt slått av lyden selv, hvis telefonen lå lett tilgjengelig.

Gammel 02-09-08, 20:03   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke blitt sur, men heller passet på å slå av lyden neste gang.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 20:11   #20
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar ikke telefonen til andre når den ringer, men synes det kan være skikkelig irriterende med mobiler som ringer i tide og utide.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.