Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Rosenrød og liljehvit av Michel Faber

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-08, 19:47   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Tommel opp

Rosenrød og liljehvit av Michel Faber

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/pr...1501419&rom=AK

Er det noen som har lest den? Jeg har lånt og lest den i sommer, og tenker fortsatt på den. Den var veldig godt og fengende skrevet (jeg var hektet før jeg var kommet halvveis på førstesiden), og jeg følte jeg fikk veldig godt beskrevet fattigdommen på en veldig realistisk måte (og ikke den romantiserte måten som det pleier å bli presentert på). Jeg ble veldig fascinert over karakterene i boken, og ikke minst, så sitter jeg igjen med tusenvis av tanker etter jeg har lest den, som jeg har tygget og tygget på i ukene etterpå.

Konklusjonen jeg trakk for meg selv til slutt, var en som går på det som faktisk er (og har vært signaturen min i hvertfall et år). At man kan se akkurat det man tror i et menneske. Man leser hendelser og handlinger inn i den konteksten man selv har forhåndsbestemt det til å passe i.

Gammel 05-09-08, 20:05   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 21
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rosenrød og liljehvit av Michel Faber

Jeg er helt enig med deg, det var en flott bok som fikk meg til å tenke. Og slutten var god-vond, og helt som det sikkert var på den tiden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.