Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Støvete grønnplanter

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-08, 19:54   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Støvete grønnplanter

Grønnplantene mine støver ned og det går alt for lang tid mellom hver gang jeg fjerner støvet. Hvordan gjør dere det med støvfjerning på plantene? Har dere noen enkle tips? Jeg bruker stort sett swiffer duster, men merker jo at det blir litt "kattvask" ut av det. Hvor ofte blir det gjort?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:00   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Støvete grønnplanter

Støv? På planter?

Da har du feil type planter.
Bytt de ut med St.Paulia og orkideer, der synes ikke støvet. et har vi ikke sett:

Gammel 06-09-08, 20:01   #3
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slenger dem i dusjhjørnet og gir dem et realt regnskyll!

Gammel 06-09-08, 20:08   #4
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

jeg skyller av mine planter i vasken, eller evnt i dusjen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:17   #5
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Setter mine i badekaret og bader de.

Neida, setter de der og skyller av de. Sånn et par ganger i året.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:18   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Dusj dem. Det liker de (med mindre de har hårete blader eller heter kaktus).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:31   #7
Libra

Libra sin avatar

Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jammen de er jo svære og dusjen er i en annen etasje. Greit nok sånn et par ganger i året. Men, behovet for støvtørk er betydelig oftere enn det.

Gammel 06-09-08, 20:33   #8
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Da får du ta en mocrofibrklut og tørke hvert blad!

Gammel 06-09-08, 20:38   #9
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Da får du ta en mocrofibrklut og tørke hvert blad!

Da får støvet bare ligger der.

Gammel 06-09-08, 20:40   #10
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.

Jeg slenger dem i dusjhjørnet og gir dem et realt regnskyll!

Jeg har to store planter i stua, som jeg med mye strev og møye bærer inn i dusjen cirka en gang i året og skyller godt. De rekker selvsagt å bli helt jævlige mellom hver gang jeg gjør det - men så blir det desto mer påtakelig hvor flotte planter jeg har når de er nydusjet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:41   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gå over med melk på en klut, og så med vann. Skikkelig dillearbeid, men det blir rent og pent.

Gammel 06-09-08, 20:41   #12
Libra

Libra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Gå over med melk på en klut, og så med vann. Skikkelig dillearbeid, men det blir rent og pent.

Hvorfor melk og vann?

Gammel 06-09-08, 20:44   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk det tipset med melk en gang når jeg jobbet på institusjon, av en eldre dame som hadde jobbet som renholder i mange år. Vann etterpå er min egen idé, fordi jeg mener det må jo begynne å lukte surt etter en stund med melk?

Gammel 06-09-08, 20:51   #14
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sett dem ut når det regner.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 20:52   #15
Isbjørn

Isbjørn sin avatar

Standard

Ta 3 blad hver dag

Gammel 06-09-08, 20:55   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Det høres egentlig ikke særlig lurt ut å smøre inn plantene med melk. Fettet kan gjøre at bladene blir blankere, men plantene er avhengige av at pustehullene ikke tettes igjen. Da kveles de. Derfor anbefales heller ikke slike middel man skal smøre på for å få blanke blader. De virker, men plantene mistrives av det.

Dusj dem, eller ta dem med ut og spyl dem. Det er det beste.

Gammel 06-09-08, 23:00   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tørker forsiktig av bladene med en fultig klut vridd i grønnsåpevann.

Gammel 06-09-08, 23:09   #18
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hiver dem i dusjen jeg. Da får jeg vasket vekk støvet, pluss at de får en skikkelig omgang med gjennomvåt jord. Det skal vistnok være bra for plantene det også.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 23:15   #19
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine dør før støvet legger seg. Det er jo også en løsning.

Gammel 06-09-08, 23:48   #20
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Mine dør før støvet legger seg. Det er jo også en løsning.

Høres ut som halvparten av mine planter.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.