|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?Jeg er alt for sløv med å ta vare på rester, men skal skjerpe meg. Jeg kaster alt for mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?Det bør ihvertfall stå ute (uten lokk) til det er kaldt.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?Hvis vi har mye varme rester pleier vi å kjøle ned i kaldt vannbad for å få det kjapt i kjøleskap. Jeg liker ikke å ha kjøtt stående særlig lenge på benken. Helst ikke mer enn maks 2 timer. :hysterisk:
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?Her er det vel egentlig bare luktesansen som setter grenser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?Leste i et blad/så på tv (eller noe) at det at man måtte vente til det ble kaldt før man satte det i kjøleskap og sånn bare var en myte, og at det ikke hadde noe innvirkning på kjøttets/matens kvalitet.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?
![]() |
#7 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester så på kjøkkenbenken?
Nei, det er kjøleskapet som blir fullt av is bakerst.
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?Og du "varmer opp" kjøleskapet med den varme maten/kasserollen.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?Men det er jo jammen sjelden at maten er VARM når man setter den inn? Kanskje lunken, men ikke varm? Vi har jo hatt den på bordet og spist liksom.
![]() |
#13 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?
Jeg skjønner at man ikke skal hive masse glovarm mat inn i kjøleskapet. Men om man putter inn en boks med lunkne poteter så tror jeg ikke noen stor skade hadde skjedd.
![]() |
#14 |
Travelt opptatt
|
Jo; da er du et miljøsvin av verste sort, som dreper regnskogen og legger våre siste vassdrag i rør.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ja, lunken mat putter jeg rett inn. Jeg tenker mer på hvis en for eksempel har en stor boks varm lapskaus. Den kjøler jeg litt ned først.
![]() |
#16 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?Dette kommer fra Matportalen:
Mener at jeg fant mer detaljert info om tid også på Matportalen en gang tidligere? Det fant jeg ikke nå.
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvor lenge kan middagsrester stå på kjøkkenbenken?Hvor lenge middagsrester kan stå på kjøkkenbenken? Det har du ikke lyst til å vite, var min første innskytelse.
![]() |
#18 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
Det kan rekke å få økt temperatur, som kan føre til bakterievekst. Hvorfor sjanse på sånt når det er så enkelt å kjøle det ned i kaldt vann?
![]() |
#20 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Fordi man av og til er glemsk, og drar ut og handler før man har gjort det man skulle. For eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|