Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Neeei, malingsflekk på ytterjakke

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 17:23   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Neeei, malingsflekk på ytterjakke

Det ringde på døra i dag og før eg fekk sukk for meg, hadde mammaen til storesøster si veninne lent seg på dørkarmen som eg malte i dag tidleg. Eg fekk ikkje gitt beskjed før det var for seint Det er mildt i dag og det blåser, så eg trudde det ville ha turka, men nei. Det var ei svart ytterjakke, trenchcoat?. Liten flekk på armen, men tydeleg nok.

Er det håp om å få den bort?

Får tilby meg å erstatte den. Håpar ikkje den er så dyr
Eg vart så stressa og oppkava at eg i tillegg banna framfor Storesøster sitt besøk og mammaen hennar. Gensaren min var flekkete frå Lillebror sin kjeks-kyss. I det heile....

Første besøk frå denne klasseveninna. Snakk om dårleg førsteinntrykk

Gammel 10-09-08, 17:24   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Neeei, malingsflekk på ytterjakke

Har du prøvd white spirit?

Gammel 10-09-08, 17:29   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Huff, nei.
Dama hadde dårleg tid. Ho blåste av heile hendinga, sa at dette skulle ho nok få bort og at det var ingenting å stresse med. Men det trøstar meg ikkje! Eg synes heile greia er flau og dum.

Gammel 10-09-08, 17:33   #4
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har brukt white spirit og fått bort relativt fersk maling med det. Men plagget må vaskes mange ganger for å få bort spritlukta, da…

Gammel 10-09-08, 17:35   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

White spirit først for å ta vekk mest mulig, og deretter zalo på flekken og i vaskemaskinen på så høy temp som mulig.

Huff, så ergelig.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 01:41   #6
lille
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2008
lille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Kjedelig, jeg fikk vekk 5 timers gamle malingsflekker med våtservietter, jeg ble ikke så overrasket, den får jo vekk alt møkk fra småens rompe også, så da fikser den det meste

lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.