|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Djevelsk
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)Vi skal ha middagsgjester i dag og jeg skal helesteke stangekyllinger. I oppskriften min står det at kyllingen skal steke 40-45 min pr kg kylling eller ca 2 timer på 220 grader.
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)Hmm, jeg er enig med deg men er absolutt ingen ekspert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
My hips don't lie
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)Tror du har rett, men er ikke noen ekspert jeg hellr gitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() |
![]() Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)Steketiden blir nok noe lenger. Men her må du nesten prøve deg frem med en spiss kniv! Etter ca 1,5 timer stikker du inn en spiss kniv i siden på kyllingen. Kommer det klar saft ut av kyllingen er den ferdig, kommer det blodig saft ut er den ikke ferdig!
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Steketid...(fryktelig dumt spørsmål)Steketermometer er tingen! Du må beregne ørlite mer tid når det er to kyllinger i ovnen, og når steketermometeret viser 67-70 C er de ferdige. la kyllingen hvile et kvarter før du skjærer den opp.
![]() |
|
|