Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tannbleking?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-08, 09:25   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Tannbleking?

Noen som har prøvd?

Og noen som har noen erfaring/tanker om denne siden:
http://www.dentway.com/no/faq.php#vilkenBehand

Hva innebærer tannblekingsprosessen?
Tannbleking er en blekingsprosess som bleker misfarginger av tannemaljen. Vårt system bruker en sikker og effektiv blekingsgel som legges i to tannformer som du deretter har på tennene dine i 30-60 minutter med 22 %-løsningen og i 1-4 timer per dag med 16 %-løsningen. Dette gjøres daglig til du har oppnådd den ønskete blekingseffekten. Nå kan du få profesjonell blekingsbehandling uten å betale store summer hos tannlegen. Vår metode er identisk med den som en vanligvis får hos tannlegen.

Hvordan tar tannblekingsprosessen bort misfarginger?
Tannbleking er en prosess som bleker misfarginger av tannemaljen. Dentways blekingssystem, som er identisk med som tannlegene bruker, tar bort misfarginger med en mild og effektiv virkning som bleker tennene dine blendende hvite. Mens den aktive ingrediensen i geleen (karbamidperoksid) brytes ned, bearbeider syre de misfargete, organiske avlagringene, hvilket gjør tennene hvite. År med kliniske tester har demonstrert sikkerheten og effektiviteten som ligger i dette systemet.

Hvordan kan dere være så billige?
En grunn til at vi kan være så billige er at vi bruker tannformer i stedet for laboratorietilvirkete former for å holde kostnadene nede. En annen grunn er at vi kan få blekingsbehandlingen til en mye lavere pris etter som vi kjøper store volumer og ikke bruker mellomledd.

Hva er forskjellen på formbare tannformer og laboratorietilvirkete former?
Begge er både effektive og sikre. De som er tilvirket i laboratorium er litt mer presise. For å få våre tannformer mer presise kan du trimme formen etter tannavtrykket med en liten saks. Det tar lengre tid å lage formene i laboratorium, hvilket gjør de mye dyrere. Vi bruker tannformer som formes selv, heller enn i et laboratorium, for å kunne tilby en tannblekingsprosess som er mye billigere enn hos tannlegen, ca. 70-95 % billigere.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:38   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tannbleking?

Skal du bleike tenner så dra til tannlegen. Da får du støpt en form som passer akurat dine tenner og får med den forma og gel hjem. Koster 500-1000 kr eller noe sånt. For 4-6 uker med gel er litt etter som hvor mange uker.

De universal formene er noe dritt de er vonde og de holder seg ikke på plass.
Sier de i klassen min som har testet ut alt. Bare for å se forskjell
(tannhelsesekretærer)

Gammel 11-09-08, 09:43   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt tannblekingsset fra e-bay/USA to ganger, og det funker alldeles utmerket. Jeg får lett problemer med tennene av tannbleking, men ikke med dette. Og tennene blir skikkelig hvite.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 09:47   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner ikke til Dentway, men jeg bleket tennene hos tannlegen i 2004, før vi giftet oss. Mener jeg betalte 1500,- for å få støpt en sånn form og gele til å bleke tennene med.

Gammel 11-09-08, 11:42   #5
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg har hørt at man ikke skal gjøre dette selv med pakker man får kjøpt her og der. Dette pga fare for å ødelegge emaljen etc. på tennene. Jeg har IKKE peiling altså, så vet ikke.

Har selv kunne tenkt meg å fått bleket tennene, men har ikke turt å gjøre det selv. Har ikke tatt meg råd til å gjøre det hos tannlegen.

Men en vakker dag så kanskje.

Gammel 11-09-08, 11:44   #6
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Mulig jeg er helt på jordet nå, men jeg har hørt at man ikke skal gjøre dette selv med pakker man får kjøpt her og der. Dette pga fare for å ødelegge emaljen etc. på tennene. Jeg har IKKE peiling altså, så vet ikke.

Det er sant.
Det svekker emaljen pga blekingen er så sterk.
Men det fra tannlegen skal man ha de på i flere ganger for å få resultat , og den er mye mildere

en bivirkning med tannbleking er at tannkjøttet kan bli sensitivt og man kan bli plaget med ising i mange uker

Gammel 11-09-08, 13:45   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har også hørt det kan være skadelig med tann-bleking-pakker en får kjøpt her og der, ville ikke gjort det uten at en tannlege kan anbefale det.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 15:20   #8
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Ammer du fortsatt Guniss? Hvis du gjør det, bør du nok uansett vente med tannbleking.

Gammel 11-09-08, 21:29   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sånn akutt behov. Men jeg ser at brus og kaffe gjør sitt.

Gammel 11-09-08, 21:49   #10
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Jeg har prøvd den og den funker helt ok.
Jeg sleit litt med å få formet formene, men det ble bra til slutt.
Jeg har ikke brukt det så mye som man skal, men det lille jeg brukt det så ser jeg forskjell.

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:40   #11
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg har bestilt tannblekingsset fra e-bay/USA to ganger, og det funker alldeles utmerket. Jeg får lett problemer med tennene av tannbleking, men ikke med dette. Og tennene blir skikkelig hvite.

Hvilken pakke har du bestilt, Fruktflua ?

Gammel 14-09-08, 21:46   #12
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, mannen min har prøvd og det fungerte fint. Men jeg synes han kan ta en omgang til, de ble ikke så hvite som ønsket.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 13:57   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Hvilken pakke har du bestilt, Fruktflua ?

Den med 35% peroxid (eller hva det heter).

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-08, 10:17   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

jeg vil fortsatt gå til tannlege. ca samme pris.om ikke billigere.
man får finere resultat som oftest, og man får former tilpasset sine tenner

Gammel 16-09-08, 10:19   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Venninnen min betalte 2000 kr hos tannlege.

Gammel 16-09-08, 10:34   #16
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Venninnen min betalte 2000 kr hos tannlege.

Det var dyrt. Spørs jo hvilket "program" hun valgte og hvilke produkter tannlegen har,
Om hun bleket de hos tannlegen eller hjemme.
Det jeg mente var sånn at man får støptform så gjør man behandlingen hjemme selv.
Er jo bare å ringe tannlege å høre pris på å få støpt form(husker ikke hva det heter for på min praksisplass selger vi ikke sånt) og med gel.
Så finner du jo ut om det er billigere eller dyrere.

Gammel 16-02-09, 23:31   #17
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Guniss: Ble det noe tannbleking på deg, da? Resultat??

Gammel 17-02-09, 13:26   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Har ikke prøvd.

Gammel 17-02-09, 13:30   #19
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har sett fra tannlegen. Da jeg spurte tannlegen (ta høyde for at han hadde et produkt å selge) så fikk jeg forklart at det middelet du får på nett er ikke så effektivt til å bleke med som det tannlegen selger, likevel er det hardere på emaljen og tannkjøttet. Dessuten er det vanskelig å få formene tilstrekkelig nøyaktige, dermed risikerer man å legge guffe på tannkjøttet og det vil man visst ikke.

Jeg ble såpass overbevist at jeg kjøpte hos tannlegen isteden. Kostet 4k for skinne oppe og nede samt geléen. Men skinnene har man jo da for alltid og skal man senere ha mer gelé så koster ikke det stort.

Ble veldig fornøyd.

Mitt system ligger man forrsten med om natta, men man kan dagbleke med det også, da får man en annen gelé.

Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 13:31   #20
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Du kan komme hit så skal jeg bleike de til deg på ordentlig vis for 300 kr
Vi har nettopp fått inn bleikeskinne maskinen og jeg hinger etter å lære meg dette. De andre vet hva de gjør altså
Vi selger løs gele for 300 kr.
vet ikke helt hva vi tar for skinenne med at vi ikke har begynnt å lage de selv men spesial pris for deg min venn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.