Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spoons hustråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-08, 14:14   #1
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Spoons hustråd

Ja denne har jeg jo tenkt å lage lenge Ting tar tid!
Nå nærmer det jo seg slutten, men tenkte jeg skulle dele litt med dere likevel. Vi har enda mange beslutninger som må tas, i all hovedsak det som handler om innredning av dette huset.

Vi bygger altså hus i et kommunalt boligfelt i kommunen. Fikk tildelt tomt i fjor høst, startet planlegging i vinter og satte igang i juni. En arkitekt som tilhører byggefirmaet har tegnet huset. Tomta er på 634 kvm. Huset har en grunnflate på rundt 100 kvm.

Plantegninger:
Hovedplanet:

Loft:

Sokkel (her er mulig sokkelleilighet tegnet. Denne blir ikke gjort ferdig.)

Fasadetegninger: Vi har erstattet heve-skyvedør i sokkelen med en vanlig verandadør.

Jeg har tatt bilde av arbeidstegningene, så kvaliteten er deretter

Gammel 15-09-08, 14:16   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spoons hustråd

Dette ser ut som et flott hus! Det blir spennende å følge med på. Hvor langt har dere kommet?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 14:19   #3
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Vi snart ferdig utvendig nå, mangler takstein og litt bordkledning. Denne uka begynner de å dele av rommene innvendig

Jeg skal legge ut litt bilder av prosessen

Gammel 15-09-08, 14:33   #4
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

12.juni

7.juli:

21.juli:

25.juli:

28.august:
Bordkledning er kommet på og vi har begynt å beise litt:

Utsikten fra stua:

I går: (ferdig beiset på denne siden.)

Og den andre kortveggen.

Gammel 15-09-08, 14:53   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Oj så flott!
Dette blir det spennende å følge med på.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 16:33   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har gått utrolig fort synes jeg! Gleder meg til å inspisere det ferdige resultatet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 18:09   #7
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Åh for en fantastisk utsikt!
Fint hus også.

Gammel 21-09-08, 21:35   #8
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Nå har taksteinen kommet, men vi har ikke fått den på taket enda. Den er i fargen grå/skifer:

Isoleringen i 1.etasje er snart ferdig, her er to bilder fra stua og kjøkkenet:

Mannen har vært og beiset i dag igjen. Nå er det ikke mye som står igjen utvendig

Gammel 21-09-08, 21:42   #9
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Vi vurderer Kvik-kjøkken. Først falt vi for et grått et, men nå tror jeg at vi heller mer mot hvit høyglans. Mannen vil ikke ha håndtaksløse skuffer og skap, jeg kunne godt ha tenkt meg det.
'

Er litt usikker på om vi ønsker heltre benkeplate. Om vi velger det, så velger vi muligens noe annet der vasken er. (Det blir en benk for seg selv.) Vi har litt lyst på stål der, men det spørs om det blir for dyrt.

Har også tenkt å stikke innom Wellmann kjøkken ( www.wellmann.no ), men har ikke hatt tid til å dra å se. De skal ha fine og ganske rimelige kjøkken.

Vi har fått tegnet et kjøkken fra Kvik, er det noen som vet hvordan jeg kan få lagt ut de tegningene/bildene her?

Gammel 21-09-08, 21:43   #10
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Kaffemaskin, ja?

Gammel 21-09-08, 21:45   #11
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Kaffemaskin, ja?

Har virkelig begynt å vurdere det, men det blir nok ikke integerert nei. Kan ikke helt forsvare det siden det bare er JEG som drikker kaffe i dette huset. )

(Jeg har jo ikke blitt invitert for å smake S sin kaffe i det nye huset enda.)

Skal invitere dere på kaffe jeg ja!

Gammel 21-09-08, 21:47   #12
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Har virkelig begynt å vurdere det, men det blir nok ikke integerert nei. Kan ikke helt forsvare det siden det bare er JEG som drikker kaffe i dette huset. )

(Jeg har jo ikke blitt invitert for å smake S sin kaffe i det nye huset enda.)

Skal invitere dere på kaffe jeg ja!

Jeg har blitt invitert og ikke møtt så mange ganger at jeg må nesten bare snike meg innom en dag. Kan ikke du få henne til å invitere oss?

Gammel 21-09-08, 21:52   #13
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Jeg har blitt invitert og ikke møtt så mange ganger at jeg må nesten bare snike meg innom en dag. Kan ikke du få henne til å invitere oss?

Har vurdert det flere ganger! Burde kunne gjøre det da, er jo et helt år siden sist vi hadde treff! (Rimelig nøyaktig nesten et år siden?? )
Beata er jo turvenninne, kan sjekke med henne.

Gammel 23-09-08, 21:22   #14
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Har fått knabbet til meg en arvelampe fra mamma. Den har vært bestefars, fikk den på 40 eller 50-års dagen. Det vil si at den er 30-40 år gammel.

Jeg synes den var litt kul!

Bildet er ikke helt rettferdig mot fargene. Den ene skjermen er gammelrosa, de andre er lys beige. Tror denne blir bra i det nye huset ja!

Har også arvet et gammelt skap. Det er kjempegammelt, og kommer fra en helt annen tid enn denne lampa. Men kan ikke takke nei til noe sånt, god oppbevaring er det også!

Gammel 23-09-08, 21:24   #15
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

De lampene er stilige! Jeg håper å finne en på loppis en dag.

Gammel 23-09-08, 21:27   #16
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

De lampene er stilige! Jeg håper å finne en på loppis en dag.

Denne sto nede i kjellerstua hos mamma og pappa. Det er jo mye bedre at den blir vist fram i stua mi enn at den blir gjemt bort hos dem. Mamma var helt enig.

Gammel 23-09-08, 22:07   #17
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Har vurdert det flere ganger! Burde kunne gjøre det da, er jo et helt år siden sist vi hadde treff! (Rimelig nøyaktig nesten et år siden?? )
Beata er jo turvenninne, kan sjekke med henne.

Link til herverende diskusjon herved sendt via fb. Så får vi se hva det måtte føre til. Ryktene forteller at hun er en travel praksisstudent for tiden.

Kul lampe forresten! Gleder meg til du inviterer på kaffe og jeg

Gammel 23-09-08, 22:14   #18
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spennende tråd! Og kul lampe.
Husk at heltre benkeplate krever at dere etterbehandler jevnt og trutt.

Gammel 23-09-08, 23:16   #19
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Så fort husbyggingen har gått. Ser flott ut. Jeg skal ikke ha heltre benkeplate på mitt kjøkken fordi jeg ikke gidder å måtte bekymre meg for om ting jeg glemmer på benken skal lage permanente flekker. Har du tenkt på granitt? Det er som regel billigere enn stål. Hvis dere har råd til stålplate så er jo det utrolig stilig og funksjonelt.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-08, 07:40   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir så bra!

Jeg tror nok du må få overbevist mannen om hvit høyglans UTEN håndtak.

Hva med bilde av de flotte stuevinduene?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.