|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Leiligheter med skyhøy fellesgjeldVi bor jo i andelsleilighet der vi betaler lån og leie, men nå bygges det jo leiligheter med så høy fellesgjeld at jeg bare sitter og måper. Som feks. denne:
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldDette var jo lit drøyt, men total kostnad for boligen var jo på 6 komma ett eller annet millioner. Det er jo en "vanlig" pris for toppleiligheter i nye, fancy boligprosjekter. De som har råd til å bosette seg i noe sånt har vel tenkt til å betale ned hele eller deler av fellesgjelden, og da får de ikke 35 000 kroner i fellesgifter i måneden allikevel.
![]() |
![]() |
#3 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldJa, du har jo rett i det.
![]() |
#4 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldMen hva hvis noen i borettslaget ikke klarer å betale månedtlige utgifter og så ikke får solgt den? Må ikke de utgiftene fordeles på de resterende leilighetene da? Eller går det av borettslagets kasse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeld
Det avhenger av hvorvidt borettslaget er medlem av noen sikringsordning eller ikke. Jeg bor i borettslag som er medlem, og vil derfor ikke stilles ansvarlig for andre beboeres manglende betaling. Men slikt er definitivt verdt å sjekke før man kjøper borettslagsleilighet.
![]() |
![]() |
#6 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldSånn var det ja. Såvidet jeg kan lese av annonsen øverst er ikke det borettslaget med i et boligbyggelag som er medlem i NBBL. Det vil si, jeg kan ikke se at de er medlem av noe som helst boligbyggelag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldDe kan godt ha sikringordning uten å være medlem i noe boligbyggelag. Så det skal ikke strengt talt ha noe å si. Men jeg tror det er oftere at slikt er i orden i boligbyggelag enn i andre borettslag.
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Leiligheter med skyhøy fellesgjeldJeg har hørt meglere advare mot å kjøpe leiligheter med skyhøy fellesgjeld. Banken advarte oss også mot det sist vi snakket med dem om lån.
![]() |
|
|