|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Audacious
|
![]() Hva serverer jeg kinesere til middag?Det kommer to kinesiske menn til middag i dag, det er deres første tur utenfor Kina, så vi snakker ikke bissnissmenn som har reist mye i Europa. Selvfølgelig har de svært høflig sagt at de spiser alt.
![]() |
#2 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Synes helstekt laks hørtes safe ut jeg da...... Men kanskje poteter til? Og noen spennende grønnsaker!
![]() |
#4 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Eller fårikål
![]() |
#6 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Jeg ville nok også laget fisk.
![]() |
![]() |
#8 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Jeg hadde ikke vært eksotisk. Mitt møte med kinesere: Om de ikke liker det de får, spiser de ingenting. Det kan bli litt pinlig. Sist redigert av Tangerine : 19-09-08 kl 08:42. Årsak: Skrev flaks i stedet for laks :D |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Vi har også hatt asiatiske businessfolk hjemme, og serverte finnbiff med ris. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Må innrømme at tanken som datt ned i hodet mitt var: Nabokatta...
![]() |
#13 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?
![]() |
#15 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Er det så vanskelig å lage en god wok da?
![]() |
#16 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Greit, da skal jeg pelle meg ut og kjøpe laks.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Jeg serverer kjøttkaker i brun saus til utlendinger.
![]() |
![]() |
#18 |
sangfugl
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Laks høres safe ut, ja. Jeg er glad i ovnsstekte grønnsaker til, og foretrekker poteter fremfor ris akkurat til laksen. Men kanskje ris er safere til kinesere?
![]() |
#19 |
Audacious
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Grey, jeg har dårlig erfaringer med kineseres høflighet etter et par sommere i Oslos turistindustri. Når man for å være høflig lyver om at man har forstått hvor bussen går fra, så oppgir man neppe mat man ikke liker/tåler? Eller?
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva serverer jeg kinesere til middag?Asiater generelt kan ikke forstå at vi skal ha i oss så mye melk, så is er egentlig litt fremmed for dem.
![]() |
![]() |
|
|