Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hundefolk

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 15:40   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Hundefolk

Pusser dere tennene på hunden?
Vi har en boardercollie som plages med dårlig ånde. For en måneds tid siden måtte vi til dyrlegen og få fjernet kjøttrester mellom to tenner, så var det pensillinkur for å få bukt med betennelsen.
Det har gått bra til nå, i dag kjente jeg den illiluktende ånden igjen. Fikk resept på penisillin, kjøpte et redskap til å sette fast tranntråd og noe gel som skal bekjempe dårlig ånde.
Problemet er at han ikke vil gape, og jeg vil jo ikke bli bitt.

Så her løper jeg runt med tanntråden etter en vettskremt godgutt, som stikker av bare han ser meg.

Gammel 20-11-06, 15:44   #2
Shakira
My hips don't lie

Shakira sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hundefolk

Vi pusser ikke tennene på hunden vår.

Han får "tannbørste"-kjeks, skal gi frisk ånde.

Shakira er ikke aktiv  
Gammel 20-11-06, 15:45   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi har aldri pusset tennene på noen av dyra. Han er 9 år og har ikke tannstein. De får ekte elgben hos svigers med jevne mellomrom. De to andre hundene har ingen problemer, men er veldig nysjerrige på tanntråden. Hos dem fikk jeg det til, gitt.

Gammel 20-11-06, 15:46   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her får hun tannbørste kjeks og tannbørste ben.

Mest mulig tørrfor for å unngå tannsten.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 20-11-06, 15:46   #5
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Tannbørstekjeks?

Jeg synes jeg ser blikket, uff der er hun igjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg monty09.jpg (29,4 KB, 15 visninger)
Gammel 20-11-06, 16:07   #6
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pusser tennene på hunden vår en gang i uka. Nå har han melketenner, men vi har begynt så han skal venne seg til det.
Har kjøpt tannbørste og tannkrem for hund, og det er tydelig at han synes denne smaker godt. Den gir frisk ånde også, hvertfall for en stund.

Sist redigert av emm : 20-11-06 kl 16:09. Årsak: mer info
emm er ikke aktiv  
Gammel 20-11-06, 16:10   #7
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Det er lurt å begynne med det når hunden er valp. Da venner den seg til at man skal grave inne i munnen.
Når den blir gammel og aldri har gjort det før, da blir det noe nytt, ja...

Gammel 20-11-06, 17:23   #8
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Våre hunder får gnagebein/margbein for å gjøre tannpussen.
Har aldri hatt problemer med hverken tannsten eller dårlig ånde.

Tanntråd tror jeg mine hadde reagert på også.

Gammel 20-11-06, 17:34   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg tok først frem en tannpirker, men da tok han dekning under bordet.
Jeg må jo prøve å få bort kilden til ulumskhetene.

Gammel 20-11-06, 19:55   #10
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)

AvivA sin avatar

Hvor: Bodø
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Pusser nok ikke tenna på monsteret mitt nei. Men hun får nok av greiner og annet rart å tygge på slik at tennene kontinuerlig er i rensing. Bruk hundetannkremkjeks, vet ikke navnet på det. Har ikke særlig stor tiltro til det selv, men prøv det i første omgang. Eller fortsett å jag på dyret med tanntråden du

AvivA er ikke aktiv  
Gammel 21-11-06, 19:59   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida! - Her er det bein og "greenies" som gjelder!

Gammel 21-11-06, 22:35   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har heller ikke pusset tennene på vår hund.

Mikkeline er ikke aktiv  
Gammel 21-11-06, 22:41   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi vente pelsdotten til tannpussing da han var valp, og pusser av og til. Fikk tatt skikkelig tannstell på ham i sommer i forbindelse med full sedasjon, så nå er det ikke tannstein.
Han får tyggeben regelmessig - slike som skal forebygge tann- og tannkjøttproblemer.

Det blikket på den stakkaren din Kisha sa mer en 1000 ord.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:16.