Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-06, 22:09   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

http://www.msnbc.msn.com/id/15720339/?from=ET

Kunne dette skjedd i Norge?
Damen nektet å bruke teppe til å dekke til puppen da hun ble bedt om dette av flyvertinnen.

Jeg synes det virker urimelig. Jeg hadde kunnet forstå at passasjerer som deler seterad med noen som ammer kunne reagert, og bedt henne ta ett teppe. Ikke alle som er like klar for nærkontakt med pupper og morsmelk. Men her har hun tydeligvis sittet sammen med mannen på seteraden, og hun satt mot vinduet slik at ingen trengte å se på, og da virker det urimelig.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:11   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Det ville ikke skjedd i Norge. Jeg synes det var fullstendig urimelig, bra hun klagde så høyt hun kunne.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:11   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke tenke med at noe slikt kunne skje i Norge. Det er forhåpentlig et amerikansk fenomen.

Gammel 20-11-06, 22:11   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullstendig forkastelig!

Gammel 20-11-06, 22:15   #5
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Fysjameg, tenk om noen hadde fått et glimt av en pupp. De hadde jo blitt merket for livet. Takk og lov at de fikk kastet henne av før ulykken var ute.

Jeg ble forøvrig ikke veldig overrasket over å se at dette skjedde i USA.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:16   #6
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Tror egentlig ikke dette kunne skjedd i Norge, men man vet jo aldri...
Det jeg synes var litt merkelig med historien var at hun nektet å ta imot teppet fordi hun stod på sin rett til å amme barnet offentlig, men da hun ble bedt om å forlate flyet, så gjorde hun det fordi hun ikke ville lage oppstyr

Jeg hadde nok blitt litt sur, men tatt imot teppet.

Gammel 20-11-06, 22:18   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig? Jeg har da kastet ut puppen i tide og utide på mange flyturer.

Kan det ha blitt reagert sterkere fordi barnet var såpass gammelt? Forkastelig, i alle fall.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 22:57   #8
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Håper virkeleg dette ikkje kunne skjedd her til lands. I så fall hadde eg blitt kasta ut mange gongar alt. Praktisk å amme opp og ned for å unngår øretopp da

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:00   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en videosnutt, av noen mødre som protesterte ved å ganske enkelt sitte seg ned på flyplassen og amme åpenlyst. Herlig!

Gammel 20-11-06, 23:02   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Usa.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 23:05   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte "dette må være USA" før jeg åpnet linken. Helt idiotisk, jeg blir skikkelig provosert.

Gammel 21-11-06, 01:19   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

http://www.msnbc.msn.com/id/15720339/?from=ET

Kunne dette skjedd i Norge?
.

Nei, dette kunne ikke skjedd i Norge. Dessuten oppfordres mødre til å amme/gi flaske ombord i fly ved landing.

Gammel 21-11-06, 03:26   #13
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sykt, sykt, sykt. Det er dessverre litt sånn det er her borte, selv om dette var verre enn noe annet jeg har hørt om, og det er nok ikke helt dagligdags. Heldigvis finnes det tøffe mødre som dette, som ikke finner seg i det, og kjemper for at amming offentlig etter hvert skal bli mer godtatt. Det blir fler og fler som kjemper for det, og heldigvis færre og færre idioter som denne flyvertinnen og hennes kolleger. Blir spennende å se om jeg får noen reaksjoner når jeg setter meg på restaurant og ammer uten teppe over. Føler meg litt som en fra før, så det går nok greit.

Gammel 21-11-06, 07:56   #14
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Himmel og hav, men jeg er jo i grunn ikke overrasket. Er det et land som er kjent for dobbeltmoralen sin så er det USA. Å se litt bryst når en mor ammer sitt barn er fy-fy, men silikonpupper i de mest ekstreme utringninger er helt OK. Jadda.

Jeg har forresten fått blikk av mine medpassasjerer når jeg har ammet snuppa på fly, men det er mest fordi hun ikke er verdens flinkeste unge til å bli ammet offentlig, så det er en liten brytekamp hver gang. Litt vanskeligere å være diskret, da.

Gammel 21-11-06, 08:17   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Og jeg forstår ikke at man kan bli sur for å måtte dekke seg til litt. Det var vel ingen som nektet henne å amme?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:19   #16
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tror ikke noe slikt kunne ha skjedd i Norge, men man vet aldri.

Men hadde jeg vært henne haddejeg nok bare tatt i mot teppet og fortsatt med amminga.

Gammel 21-11-06, 09:24   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Kan det ha blitt reagert sterkere fordi barnet var såpass gammelt? Forkastelig, i alle fall.

Jeg tror heller det var landet enn alderen på barnet.
Apropo: Hadde det vært greit om en dame i burka hadde ammet offentlig? Eller er det greit at de "ikke får lov" på grunn av kulturen sin?

Gammel 21-11-06, 10:29   #18
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Apropo: Hadde det vært greit om en dame i burka hadde ammet offentlig? Eller er det greit at de "ikke får lov" på grunn av kulturen sin?

Det har jeg faktisk sett, eller nesten. På t-banen i Oslo. Det var en afrikansk dame heldekket i svart fra topp til tå, med bare øynene synlige. Babyen hennes skrek veldig, og jammen viste det seg ikke at det var en kjekk liten spalte i de heldekkende gevantene hennes. Hun hentet fram tilstrekkelig mye av puppen og la ungen uanfektet til. Midt i ettermiddagsrushet på t-banen med masse folk overalt. Det syntes jeg var en ganske kul og godt prioritert holdning.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 10:35   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Og jeg forstår ikke at man kan bli sur for å måtte dekke seg til litt. Det var vel ingen som nektet henne å amme?

Jeg hadde blitt irritert. Hun satt jo innerst ved vinduet, helt bak i flyet, og mannen satt ved siden av henne. Hvem i himmelens navn kunne se puppen hennes, om de ikke bøyde seg skikkelig frem og kikket? Men klart, noen MÅ jo bare kikke (ellers hadde jo ikke offentlig amming vært noe problem, om ingen kikket), for så og klage etterpå.

Gammel 21-11-06, 10:45   #20
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sitat:

A flight attendant tried to hand her a blanket and told her to cover up

Tja.. Fikk litt følelsen av at jeg ikke ville likt å bli "oppdratt" slik. Hadde nok nektet om det var på den måten det skjedde.

-Selvfølgelig er det riktig å prøve å ikke være til sjeanse for andre, men det finnes grenser for det også.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.