|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Litterære smaksdommere: Regnes John Irving som trash?Her en dag diskuterte jeg bøker med en litteraturstudert bekjent med ganske høye tanker om egen kulturelle kapital (eller en skikkelig snobb om du vil
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg har lest mye John Irving. Jeg har dessverre en forkjærlighet for "enkel" litteratur, så jeg mistenker at enkelte kultursnobber vil kalle det trash.
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg synes absolutt ikke Irvings bøker er trash. (De gode bøkene hans, vel og merke.) Garps bok, Hotell New Hampshire, Siderhusreglene og En bønn for Owen Meany er alle sammen bøker som jeg har lest flere ganger og liker veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
I tropene
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?
Tror ikke jeg har lest flere Irving-bøker enn disse fire. Ergo har jeg ikke lest noen dårlige. Hvilke er det?
![]() |
#8 |
I tropene
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jo forresten, jeg leste en jeg ikke likte så godt, som jeg ikke husker tittelen på. Handlingen lagt til India, og det er med noen dverger.
![]() |
#9 |
I tropene
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Siri: Alkymisten er vel snarere boka snobbene elsker å hate. (Og her må jeg vel inkludere meg selv, kan heller ikke fordra den boka.)
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Jeg synes ikke Irving er trash, og får ofte fnatt av en viss type litteraturstudenter.
![]() |
#11 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Irving er bra. Husker norsklæreren min på høgskolen og jeg var like fjetrer av Enke for et år. Og så har du alle de gode, gamle. Som Garps bok. Ingen får komme å si at den er trash! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
seru
|
Ah - jeg kan dermed definere meg selv som kultursnobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lysende norsk flaskekoker
|
Heter den ikke Son of the circus? Men jeg er ingen kultursnobb men trodde det var "greit" å like John Irving. Favoritten min er helt klart En bønn for Owen Meany. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Blant mine snobbevenner regnes Irving som "ikke stor forfatter", men med noen gode bøker. Tross alt, liksom.
![]() |
#15 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Det er omtrent som å like Sting; man må selvsagt være helt klar på at ingenting han har gjort siden Nothing like the sun er verdt vinylen det er presset på, men det tidlige må man være påmeldt på.
![]() |
#16 |
Peppy!
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Ah, alle disse reglene. :noterer: |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kaller du meg snobb?
![]() |
#18 |
Bedreviter
|
Jeg tror ikke man må være en snobb for å ikke like Alkymisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Litterære smaksdommer: Regnes John Irving som trash?Scarlett: Jeg får så fnatt av kategoriske smaksregler av den typen.
![]() |
#20 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som en dårlig bok for meg, så kommer John Irving`s Til jeg finner deg høyt oppe på lista, om den ikke troner den!
![]() |
|
|