Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sending av vogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 15:39   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sending av vogn

Hvordan behandler posten i Norge store tunge pakker? Vurderer å kjøpe en brukt Simo, men den må da sendes fra Bergen til Oslo.. Kan det gå bra, eller er det en stor risk å ta? Er veldig redd den skal bli skjev.

Gammel 28-09-08, 15:48   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sending av vogn..

Jeg sendte en gang en gang ev vogn her fra og til en Fp dame Og hørte ikke noe om at den var skeiv eller noe.
Pakket den inn i en bilglass eske.Den var veldig god pakket inn så kunne ha sendt den verden rundt uten at jeg tror den hadde blit skadet hehe.

Gammel 28-09-08, 16:40   #3
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sending av vogn..

Ah detta kan je... Du legger understellet sammen tar av alle løse deler hjul etc. du knytter det sammen og knytter hjulene fast i hverandre ev. ramma. sittedel legger du også sammen og knytter legg det sammen så kompakt som mulig. Du legger den i en eske som er stor nok. og legger gjerne isopor der vogna kan bevege seg inni pakken.
Jo mere kompakt og mindre bvevegelse jo bedre. Ta bilde av vogna i pakken og av pakken.
OM skade
Mottaker tar bilde av pakken ved ankomst ev. synlige skader, åpner eska og tar bilder av ev skader forandringer før vogna settes i sammen.

Posten erstatter skadet gods som er forsvalig pakket.

Jeg har pakket vogner som skal sendes med de selskapene som nekter annsvar OG fått dem erstattet...:Moahahaha:

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 18:50   #4
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Sending av vogn

Posten erstatter kun de pakkene som er sendt som pakker, ikke dem som sendes som brev feks.

En vogn kan sendes som den er, send den med sporing.
Vogner blir pent behandlet hos posten.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 21:10   #5
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å aha.. Posten anbefalt selger å pakke inn i plast, ikke eske. Kan jo prøve å kreve erstatning dersom den blir skadet.

Gammel 28-09-08, 21:28   #6
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk sendt en vogn med posten, og den var "bare" pakke tmed bobleplast noen runder rundt hele vogna som var brettet sammen. Derette pakketeip et par runder på kryss og tvers. Hjulene var tatt av, og lå oppå vogna, inni plasten. Ingen skader.

Gammel 28-09-08, 21:40   #7
Left
Passiv

Standard

Jeg har sendt mange vogner. Alt for mange sikkert.
Det har gått bra uten unntak. Pakk inn alle vitale deler i bobleplast, putt i TV-eske, eller surr den godt inn i søppelsekker.
Det går som oftest bra, så vogna di kommer nok frem

Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 22:09   #8
era

era sin avatar

era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sendt vogner i perjoder daglig i embeds medfør som man kaller det og skal de opp i fly er det en risiko for at de blir smaddret....Det skjer ikke ofte men det skjer, jeg ville ikke ha sendt i bare plastikk.

Gammel 28-09-08, 22:24   #9
Levic

Levic sin avatar

Standard

Hmm, ja det er jo en risk. Tror kanskje det var bobleplast de skulle pakke den inn i.

Gammel 29-09-08, 02:43   #10
era

era sin avatar

Standard

Men det viktigste er nå å hindre bevegelse ved belastning. - å ta av hjul og ev kalesje fiksere rygg og fortbrett, binde understell sammen,langt de fleste skadene er på smådeler som blir skjeve og plastdingser som stikker ut knekkes etc. Er den fiksert og kompakt pakka tror jeg det går greit med plast. Det kan jo være en fordel at de som laster ser hva de har med å gjøre

Gammel 29-09-08, 08:10   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har både sendt og mottatt flere vogner (), og det har alltid gått veldig bra. Vi har pakket vognene i papp.

Gammel 29-09-08, 10:27   #12
Levic

Levic sin avatar

Standard

Tusen takk for svar dere. Skal tenke litt mer på det, men godt å høre at dere har gode erfaringer.

Gammel 29-09-08, 12:00   #13
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

De gangene jeg har sendt en vogn har jeg vært i en barneutstyrsbutikk og fått en stor papp kartong av dem. Det har gått veldig bra.

Gammel 29-09-08, 22:40   #14
Levic

Levic sin avatar

Standard

Jeg kjøpte ny vogn istedet. Så slapp jeg risikoen. Men takk for svar dere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.