Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Patapum eller Ergosele?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-08, 18:14   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Patapum eller Ergosele?

Jeg vil ha en ny bæredings til storebror. Han begynner å bli lei av å sitte i Mt og ser ingenting. Hadde først tenkt til å kjøpe en Patapum toddler, men så prøvde jeg ergoselen til en venninne og den var kjempefin. Storebror satt så fint, han hadde armene fri og kunne bevege hodet fritt.

Er det stor forskjell på disse anretningene? Og hvor lenge kan man bære i Ergo?

Gammel 28-09-08, 18:43   #2
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Patapum eller Ergosele?

Jeg tror toddleren er lengre i ryggen enn ergoen, men jeg tror også at ergoen er mer formsydd til barnerumpen enn patapumen. Jeg skriver tror fordi det er lenge siden jeg var på markedet og vurderte forskjellen. Ergoen er forøvrig enda i bruk til fireåringen som sitter godt selv om det ikke er støtte spesielt langt opp i ryggen. Hun sitter likevel stødig og godt altså.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 19:42   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har begge selene og har vel endt opp med å foretrekke ergoen. Kan ikke helt si at den ene er bedre enn den andre men tror jeg faktisk foretrekker ergoen. Men Patampumen er endel billigere og dermed mye mer for pengene (for det er strengt tatt ikke store forskjellen på dem).

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 20:19   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Jeg har begge selene og har vel endt opp med å foretrekke ergoen. Kan ikke helt si at den ene er bedre enn den andre men tror jeg faktisk foretrekker ergoen. Men Patampumen er endel billigere og dermed mye mer for pengene (for det er strengt tatt ikke store forskjellen på dem).

Jeg har ikke prøvd Patapum, Ergoen derimot var utrolig behagelig!

Hvor får man kjøpt Ergo? Er det forskjellige str?

Gammel 28-09-08, 20:41   #5
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ergoen finnes bare i en størrelse og fåes kjøpt i mange nettbutikker. Kunne ha nevnt i fleng hadde det ikke vært for fullstendig hjernteppe akkurat nå.
Det er vel patapumen Alveslottet selger?
Et søk på google gir vel svaret. Strakts tilbake ...

Gammel 28-09-08, 20:45   #6
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

ergo får du kjøpt hos vidunderbarn , om du ønsker en mere formsydd sele en patapumen til et stort barn ville jeg vudert Manduca . denne får du kjøpt hos krusedull og hos lotusbarn og vidunderbarn . Manducaen kan du prøve hos lotusbarn sitt utsalgssted i oslo.

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-08, 20:46   #7
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Standard

http://www.finn.no/finn/bap/object?f...10&WT.svl=Link

http://www.babyslynga.no

Tja, dette var det jeg fant. Men jeg vet de selges andre steder også. Kanskje noen andre som vet?

Gammel 28-09-08, 20:46   #8
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Patapum eller Ergosele?

(Går ann å bære høyt med MT, så barnet ser godt.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 23:55   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ergoen vår er for liten for vår 2.5 åring for den stopper midt på låret hans og det er slitsomt for benet hans. Da blir han jo hengende litt som i en BB. Men i MT vår sitter han perfekt. (Kleinsmekker, den er ganske bred og stødig)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 09:45   #10
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ergoen vår er for liten for vår 2.5 åring for den stopper midt på låret hans og det er slitsomt for benet hans. Da blir han jo hengende litt som i en BB. Men i MT vår sitter han perfekt. (Kleinsmekker, den er ganske bred og stødig)

Åh. Har du Kleinsmekker. :misunnelig:

Jeg anbefaler forøvrig Manduca, hvis du skal ha formsydd bæresele.

Gammel 01-10-08, 12:58   #11
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stellebord, her.

Åh. Har du Kleinsmekker. :misunnelig:

Jeg anbefaler forøvrig Manduca, hvis du skal ha formsydd bæresele.

Ja jeg har det. Anton. Jeg elsker den. På ordentlig.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.