|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når er det greit å sykemelde seg?... Sist redigert av rine : 02-12-13 kl 07:56. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Nei - ikke vanlig etter min erfaring.
|
|
|
#3 |
|
Er frisk!
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Har aldri hørt om sånt. Jobber på barneskole, og jeg tror vi har et fravær på rundt 1%...
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg aner ikke om dette er vanlig, men jeg har ikke opplevd sånne ting. Men jeg skjønner heller ikke hvorfor man skal bli tvunget til å dra på fjellturer og teltturer og sånt når man ikke vil. (Ja jeg er en sånn som HATER det) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg synes det er greit å sykemelde seg når man er syk.
|
|
|
#6 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Nå er det vel ikke folk som sykemelder seg, det er legen som gjør det. Det sier vel mere om legen, enn om folk? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tåler regn
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg hadde en kollega som var slik. Ikke noe irriterer meg mer på en arbeidsplass en folk som sykemelder seg fordi de ikke får viljen sin. Tror dette gjelder spesielt nå som man har hatt medgangstider på jobbmarkedet. Folk driver å "truer" med å slutte hvis de ikke får ditt og datt. Hvis arbeidsmarkedet blir dårligere, så tror jeg en del skjerper seg. Noen har så dårlig moral, at en blir flau på deres vegne. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Vet du at det er det som er årsaken, eller kan det ligge noe annet bak. Det er ganske drøyt å beskylde kollegaer for å fuske med sykemelding, syns jeg. Det er vel en lege inne i bildet også, som vurderer det dit hen at vedkommende har behov for en sykemelding. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg tror noen har for lav terskel for å være borte fra jobb og ta seg noen sykedager. Jeg har møtt mange som ser på egenmeldingsdagene som en slags ferie som de kan disponere som de selv vil gjennom året.
|
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Jeg tenker at sykmelding er en privatsak og at det sikkert ikke er alle som deler alt de strever med i hverdagen. Jeg tenker også at det er vanskelig å jobbe i et miljø der man blir mistenkeliggjort dersom man er syk.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?
Jo ,er fullstendig med på den. I disse tilfellene er det jo kollegaene mine, som med den største selvfølgelighet, sier at det er det som er grunnen til sykemeldingen. Sist redigert av rine : 30-09-08 kl 13:44. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det virker nesten som dere har dårlig arbeidsmiljø der du jobber?? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
© All rights reserved
|
Enig med Kasia. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Enig i at man ikke skal spekulere seg i senk om hva som er sykmeldingsgrunnalget hos andre, men kan skjønne frustrasjonen over ukultur rundt slike mennesker.
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Men kjære Kaisa: Som jeg sa: har ikke skrevet de mest graverende episodene her, nettopp fordi jeg er redd for å utvevere noen. (Vet ikke om det var det du mente.) Ellers har jeg skrevet svar til Teofelia ang. å mistenkeliggjøre andre. Føler ikke at det er det jeg gjør, men i disse tilfellene som altså gjør meg |
|
|
|
|
|
#20 |
|
One of These Days
|
Sv: Når er det greit å sykemelde seg?Synes Kasia er klok. |
|
|