Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kjenner du på frukt/grønnsaker før du handler?
Ja, jeg klemmer og kjenner og studerer absolutt alt 6 4,62%
Ja, stort sett 29 22,31%
Ja, men bare på enkelte ting, hvor modenhet har stor betydning (eks. avocado) 90 69,23%
Nei, det gjør jeg ikke, synes det er ekkelt 5 3,85%
Spiser ikke grønnsaker og frukt 0 0%
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 03:02   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)

Kjenner du etter om frukt/grønnsaker er modne-ikke modne før du kjøper?

Jeg må innrømme at jeg tafser på avocadoene men det er stort sett det eneste. Men jeg nigransker alt annet før jeg putter det i kurven.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 03:06   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)

Ja, det gjør jeg.
Tafser på alt utenom bananer og druer tror jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 07:00   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tafser på ting som det er viktig å anse modenhet på. Avocado og mango f.eks.
Om jeg plukker i epler og ser at en av eplene jeg skal til å legge i posen er stygg, så legger jeg den tilbake - men det er vel ikke tafsing?

Gammel 01-10-08, 07:25   #4
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Tafsing er en selvfølge, ellers kan det hende jeg betaler for ting jeg må kaste når jeg kommer hjem.
Husker en gang dama i kassa advarte meg mot at jeg hadde kjøpt myke avocadoer. Jeg prøvde å forklare at de skal være myke, ikke harde. Da fikk jeg et sånt "du-er-sprø" blikk tilbake.

Gammel 01-10-08, 07:45   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner på det som er pakket inn eller har skall hvis jeg er i tvil om tilstanden. Ellers så bruker jeg øynene mine mer enn fingerne. Kan ikke tenke meg noe eklere syn enn folk som står og tar og klemmer på frukt og grønnsaker som andre skal spise. Epler, pærer, druer, asparges, reddiker, sopp og annet som ikke har emballasje eller skall som skal vekk ville jeg aldri stått og klemt og tafset på. Det er uhyre sjelden jeg ikke klarer å se at noe er stygt eller ødelagt, så jeg tør påstå at slik tafsing er ganske unødvendig. Er det ikke mest gamle kjerringer som gjør sånt da? De som får angst om de må kaste en bit av et eple?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 07:49   #6
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det vel stort sett avocadoene som får gjennomgå tror jeg. Men velger også epler med omhu, men det blir stort sett litt mer bruk av blikk og forsiktig flytting.

Gammel 01-10-08, 08:15   #7
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Ja, jeg er en frukt-tafser! Avokado, epler, tomater, agurker. Det meste får gjennomgå. Men jeg bruker som oftest en plastpose mellom hånd og frukt.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:15   #8
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kan ikke tenke meg noe eklere syn enn folk som står og tar og klemmer på frukt og grønnsaker som andre skal spise.

Jeg er nesten helt sikker på at frukt og grønnsaker er berørt av menneskehender før de kom i butikken også. Det er derfor jeg vasker alt sånt før jeg setter tenna i det.

Gammel 01-10-08, 08:17   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Jeg er nesten helt sikker på at frukt og grønnsaker er berørt av menneskehender før de kom i butikken også. Det er derfor jeg vasker alt sånt før jeg setter tenna i det.

Ja, det er jo en selvfølge.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 08:20   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Epler, pærer, druer, asparges, reddiker, sopp og annet som ikke har emballasje eller skall som skal vekk ville jeg aldri stått og klemt og tafset på.

Probblemet med sopp er jo at man sjelden kan se om de er bra siden man må se på undersiden. De skal vel helst ikke være åpne (ikke veldig mye, i hvertfall)? Og da må man ofte løfte på dem for å se under. Nå er jo soppen plukket av noen også, sikkert ikke med hansker. Så jeg bryr meg fint lite. Jeg kan til og med spise uvaskede jordbær. Tror vi bare gjør oss mer utsatt for skumle bakterier ved å være FOR "sterile".

Gammel 01-10-08, 08:28   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, og jeg hater at andre gjør det. Jobbet i butikk i min pure ungdom og kom over mange rare vaner. Blant annet hadde vi en kunde som alltid sleiket på eplene. :urk:

Gammel 01-10-08, 08:29   #12
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tafser på det som må tafses på. Resten studeres grundig.

Gammel 01-10-08, 09:38   #13
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg er nok tafser.

Gammel 01-10-08, 09:42   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er kjempekresen på kvaliteten på frukt og grønt, og studerer det meste. Imidlertid tar jeg ikke på frukt og grønt som skal spises som det ligger, men avokado og appelsiner, som man skreller, de kan jeg nok studere. Det samme gjelder cherrytomater, paprika og ting som er pakket inn i plast. Løstomater og epler lar jeg være i fred.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:07   #15
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tafser ikke. Jeg kvalitetssjekker de.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:11   #16
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Nei, og jeg hater at andre gjør det. Jobbet i butikk i min pure ungdom og kom over mange rare vaner. Blant annet hadde vi en kunde som alltid sleiket på eplene. :urk:

Jeg tafser litt på frukta ja, men bare for å kjenne om de er modne eller ei.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:13   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg også. Er det ikke det de fleste gjør da? Det å SLIKKE på frukten stiller jo i en helt annen kategori. Da er man jo bare syk.

Gammel 01-10-08, 10:21   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja, men bare på enkelte ting, hvor modenhet har stor betydning (eks. avocado)
Og tomater må jeg kjenne på , liker ikke myke tomater.

Gammel 01-10-08, 10:22   #19
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Wow, denne tråden ga meg en oppvekker.

Hva med å, som noen her sa, bruke en plastpose imellom?

Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 10:22   #20
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Mye rart man skal tenke over på FP .
Som nevnt tidligere er det vel nesten en selvfølge at de er berørt av hender før de ligger i butikken. Er man redd for smitte el. må man jo vaske dem uansett. Hardhendt håndtering, slikking osv hører virkelig ikke til det jeg ser på som normal oppførsel, og er ikke ok.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 01-10-08 kl 22:16.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.