|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Kjenner du på frukt/grønnsaker før du handler? | |||
Ja, jeg klemmer og kjenner og studerer absolutt alt |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 4,62% |
Ja, stort sett |
29 | 22,31% |
Ja, men bare på enkelte ting, hvor modenhet har stor betydning (eks. avocado) |
90 | 69,23% |
Nei, det gjør jeg ikke, synes det er ekkelt |
5 | 3,85% |
Spiser ikke grønnsaker og frukt |
0 | 0% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Kjenner du etter om frukt/grønnsaker er modne-ikke modne før du kjøper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, det gjør jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg tafser på ting som det er viktig å anse modenhet på. Avocado og mango f.eks.
![]() |
#4 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Tafsing er en selvfølge, ellers kan det hende jeg betaler for ting jeg må kaste når jeg kommer hjem.
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg kjenner på det som er pakket inn eller har skall hvis jeg er i tvil om tilstanden. Ellers så bruker jeg øynene mine mer enn fingerne. Kan ikke tenke meg noe eklere syn enn folk som står og tar og klemmer på frukt og grønnsaker som andre skal spise. Epler, pærer, druer, asparges, reddiker, sopp og annet som ikke har emballasje eller skall som skal vekk ville jeg aldri stått og klemt og tafset på. Det er uhyre sjelden jeg ikke klarer å se at noe er stygt eller ødelagt, så jeg tør påstå at slik tafsing er ganske unødvendig. Er det ikke mest gamle kjerringer som gjør sånt da? De som får angst om de må kaste en bit av et eple?
![]() |
#6 |
Javel
|
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Her er det vel stort sett avocadoene som får gjennomgå tror jeg. Men velger også epler med omhu, men det blir stort sett litt mer bruk av blikk og forsiktig flytting.
![]() |
#7 |
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, jeg er en frukt-tafser! Avokado, epler, tomater, agurker. Det meste får gjennomgå. Men jeg bruker som oftest en plastpose mellom hånd og frukt.
![]() |
#8 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)
Jeg er nesten helt sikker på at frukt og grønnsaker er berørt av menneskehender før de kom i butikken også. Det er derfor jeg vasker alt sånt før jeg setter tenna i det.
![]() |
#9 |
Borte
|
Ja, det er jo en selvfølge.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Probblemet med sopp er jo at man sjelden kan se om de er bra siden man må se på undersiden. De skal vel helst ikke være åpne (ikke veldig mye, i hvertfall)? Og da må man ofte løfte på dem for å se under. Nå er jo soppen plukket av noen også, sikkert ikke med hansker. Så jeg bryr meg fint lite. Jeg kan til og med spise uvaskede jordbær. Tror vi bare gjør oss mer utsatt for skumle bakterier ved å være FOR "sterile".
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Nei, og jeg hater at andre gjør det. Jobbet i butikk i min pure ungdom og kom over mange rare vaner. Blant annet hadde vi en kunde som alltid sleiket på eplene. :urk:
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg tafser på det som må tafses på. Resten studeres grundig.
![]() |
#13 |
Palliasjonsnurse
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, jeg er nok tafser.
![]() |
#14 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Jeg er kjempekresen på kvaliteten på frukt og grønt, og studerer det meste. Imidlertid tar jeg ikke på frukt og grønt som skal spises som det ligger, men avokado og appelsiner, som man skreller, de kan jeg nok studere. Det samme gjelder cherrytomater, paprika og ting som er pakket inn i plast. Løstomater og epler lar jeg være i fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Fabelaktig
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg også.
![]() |
#18 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Tafser du på frukt og grønnsaker i butikken? (Spin off)Ja, men bare på enkelte ting, hvor modenhet har stor betydning (eks. avocado)
![]() |
#20 |
Fjott
|
Cave ab homine unius libri Ride si sapis ... Sist redigert av Tammen : 01-10-08 kl 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|