Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Deres favoritt-muggoster?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-08, 12:54   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deres favoritt-muggoster?

Jeg er storforbruker av Castello Dana Zola og Tine Selbu Blå. Fantastiske oster, jeg kunne spist meg fordervet!
Jeg pleier å ha dem på Rugsprø med meierismør og epleskiver på toppen. Nydelig!

Hvilke muggoster liker dere best? Jeg smakte en som var helt ufyselig, men husker ikke hvilken det var.

Gammel 01-10-08, 12:55   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deres favoritt-muggoster?

Muggoster klarer jeg ikke. Sorry.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:00   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men da har du ingen favoritt og kan pelle deg ut av denne tråden.

Gammel 01-10-08, 13:08   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Muggoster klarer jeg ikke. Sorry.

Sorry . Men jeg prøvde meg på et par Danske for et par helger siden. Jeg liker hvite "voksenoster" da. De digger jeg.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:15   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

:grønn i trynet:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:26   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ost. Mugg. Hm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:31   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Snøft! Jeg som trodde dette forumet var fullt av sofistikerte mat-kjennere!

Gammel 01-10-08, 13:32   #8
Nebbia
Passiv

Standard

Selbu Blå er jo bedre enn Normanna og Norzola, men Tine er ikke i stand til å lage gode blåmuggoster. Mine favoritter er Roquefort, Saint-Agur, Gorgonzola (både Picante og Dolce) og selvfølgelig Stilton.

Av hvitmuggostene setter jeg størst pris på Chevré.

Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:32   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Den vanlige blå pakningen i kjølehyllen. Blå Castello? Heter den det mon tro? Den liker jeg. Med honning på. :nybegynner:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:34   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Roquefort var det! Den er helt grusom! Verste jeg har smakt. Stilton er mye bedre.
Chevre er fantastisk.

Det er nydelig med honningglaserte nøtter til osten. Legg valnøtter og rå pistasjenøtter i en skål og hell en god del flytende honning over. Bland godt og server dette til osten.

Gammel 01-10-08, 13:43   #11
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Roquefort var det! Den er helt grusom! Verste jeg har smakt.

Roquefort er alle blåmuggosters mor. Det burde være en lov som forbyr å starte tråder om muggoster og samtidig være frekk nok til å disse Roquefort.

Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:45   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pøh. Rart at jeg ikke liker akkurat den altså, men den var overhodet ikke god. Men jeg liker de fleste andre typene.
Vent litt, nå blir jeg litt usikker på om det ER Roquefort jeg mener ... Det kan godt hende jeg tar feil nå. Årh. Jeg må kjøpe den igjen og smake.

Gammel 01-10-08, 13:49   #13
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Chevre er snadder ja. Er ellers lite bevandret i muggverden.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 13:51   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke videre begeistret for noen av Tines blåmuggoster; de passer best i pizza.

Mine favoritter er Saint-Agur og Gorgonzola.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 15:40   #15
Plutti
Superaktiv

Plutti sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Plutti er litt kulPlutti er litt kul
Standard

Man spiser ikke mugg!!!

Gammel 01-10-08, 15:48   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Nebbia i alt her, egentlig. Kanskje med unntak av Stilton. Ikke at jeg ikke liker Stilton, men den er ingen stor favoritt.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 17:06   #17
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Roquefort black label og stilton ring er mine favoritter.
Det er ikke gorgonzola du snakker om da Iset? Den er litt særegen på smaken.

Mja, Danablu passionata er og ganske god.

Hvitmugg: Le coeur de lion, brie de meaux og brie eremitage.

Honning er kjempegodt på både blå og hvitmugg. Kirsebær/anis syltetøy og.

Gammel 01-10-08, 17:18   #18
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Normanna er god.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 17:21   #19
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Saint Agur - ingen over, ingen ved siden av.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-08, 17:35   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Det kan godt hende det er Gorgonzola ja, Interference.
Ost- og vinkveld (uten vin til meg) hos meg snart?

Saint Agur må prøves!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.