Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Frognerfi**er

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 16:34   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Frognerfi**er

Altså... noen som har lest denne boka? Jeg kjøpte den i paperback og leste halve i går på bussen hjem fra et møte. Hadde vært moro å høre hva andre syns.

Den ser slik ut:

Gammel 03-10-08, 16:50   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frognerfi**er

Nei, men jeg er interessert i høre hva du mener og andre.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 16:51   #3
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har lest deler av den, tror egentlig det holder med et kapittel. Har ikke kjøpt den selv, altså!
Språket er forferdelig, jeg har ungdomskoleelever som formulerer seg bedre. Innholdet: tja, hvis man har mye alkohol innabords når man leser, kan det hende det funker, men det har ikke jeg prøvd.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 20:04   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har sprettet rødvinen, kanskje det hjelper?

Men ja, språket er veldig enkelt. På en finurlig måte syns jeg det funker for selve historien, siden den er veldig oppramsende og også enkel.
Jeg liker i ny og ne å lese slike "dokumentariske" historier fra forskjellige miljø, og jeg syns den er tidvis underholdende men ganske ensformig.

Gammel 03-10-08, 20:12   #5
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er som du sier ganske ensformig, passe rå i språket og inneholder stor innføring i dop.
Jeg likte den, den er lettlest og grei.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 21:18   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lest den og sier meg enig med Anne M i det hun skriver.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 03:58   #7
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Er det ikke lov å skrive "fitter" i overskriften her?

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 09:32   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Den er som du sier ganske ensformig, passe rå i språket og inneholder stor innføring i dop.
Jeg likte den, den er lettlest og grei.

Gammel 04-10-08, 12:34   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det var helt grei tidtrøyte. Er egentlig mest spent på hvor mye som er sant, den må jo bare være tildels selvbiografisk.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 12:42   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste to kapittel i går i noe bedugget tilstand, og ble ikke overvettes imponert. Selv da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 14:55   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Er det ikke lov å skrive "fitter" i overskriften her?

Det er det vel helt sikkert. Av en eller annen grunn føler jeg ikke helt for å skrive det likevel.

Har lest ut boka. Jeg liker å følge disse to damene i sin egne gærne verden, og føler at man får et innblikk i rusen og festingens verden. Det jeg likevel savner er mer hverdagsliv, hvordan har hun det egentlig? Hva gjør hun når hun ikke fester, etc.

Gammel 05-10-08, 16:43   #12
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Frognerfi**er

Ufattelig dårlig, man får helt vondt av det elendige språket, og innholdet sier ikke stort mer enn at disse jentene er patetiske og ikke klarer å ta vare på verken seg selv eller ungene de etterhvert får. Kjedelig, kjip og på grensen til deprimerende. :not impressed:

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.