|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det? Jeg vurderer å ta meg en juleshoppingtur (altså jeg skal på shopping, ungene skal besøke tanter og besteforeldre!) til konkurboet noen hundrede kilometer vest
I have learned that to be with those I like is enough. Sist redigert av Martis : 06-10-08 kl 22:50. Årsak: La til en vesentlig opplysning! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Jeg har ei venninne som har pendlet ganske mye med sønn på 2,5 med lopper i blodet og lillesøster som da var ca halvåret. Det gikk stort sett over all forventning. Lillesøster satt på ryggen i ergosele og storebror satt i trille.
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?
Altså, bare jeg kommer meg til og fra Island så har jeg nok av barnevakter der... Så det er bare selve reisen.
![]() |
#5 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?I jula i fjor, kl 06 om morgene, så slet vi (to voksne) med å ha kontroll over den overtrøtte Junior. Dessverre så flyr Icelandair til Norge tidlig om morgenen.
![]() |
#6 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Du skal vel besøke familie, Martis? Det høres jo ut som du drar for å shoppe sammen med småttisene, men så gæern er vel selv ikke du?
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Alt går. Hold blodsukkeret jevnt og galgenhumoren intakt, så blir det, om ikke fredelig, så antageligvis ganske festlig. Unger synes det er gøy å reise, og sier masse morsomt. Kjør på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Passiv
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Jeg tenker det går helt fint jeg. Du får noen til å følge deg til Gardermoen, og noen møter dere på Island - jaaada, det går så fint atte. Sørg for å ha noen festlige bestikkelser til storebror, så går det som en drøm. |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Selve reisen ville jeg ikke bekymret meg for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Tankefull
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Jeg har reist aleine på fly til bergen med mine to gutter 3 ganger nå. Det har gått veldig greit. Litt stress men med minsten i MT, lite håndbagasje, litt mat og en PSP med film/musikk har det gått greit. Familie har hentet oss på flyplassen.
![]() |
#11 |
Tankefull
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Nå ser jeg at du skal til Island, så da blir nok ikke tog aktuellt.
![]() |
#12 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Jeg har reist aleine på fly til Colombia med guttene, oskar litt over et år og daniel litt over 3, det gikk bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Jeg hadde gjort det uten å tenke meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Har reist med ei på 2,5 og lillebroren da han var baby. Det går greit sånn fram til 8-9 mnd. Kommer jo også an på hvor lang flyturen er og sånn. Bæresele er et must. Vil ikke tenke på turene da han var eldre, og hev diverse rundt i kabinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Det går bra, Martis, bare husk å ha minst mulig håndbagasje. Stelleveske/ryggsekk med stellesaker er godt å ha
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Det klarer du fint. Jeg hadde med alle mine på toget til Trondheim da Bonus var seks måneder. Det gikk bra, det og.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Det de andre sier.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å reise alene med 2 små barn ( 3 åring og spedbarn)?Du får mannen til å følge deg til Gardermoen, og noen til å møte det på flyplassen dit du skal. Det går nok helt bra. Det er jo ikke så voldsomt lange flyturen.
![]() |
![]() |
|
|