|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Store kom fra bursdagsselskap og fortalte at hun selskapet var for hadde fått penger, barbier og andre jente greier. Litt nyskjerrig på hvor mye penger man eventuellt gir i bursdag (husker selv at 20 kr var mye for mange år siden - digresjon) spør jeg om dette. Store svarer, "en ga 500, ellers var det 200 kr og 100 lapper".. 500 kr til en som fyller 6 år? Er det mulig?
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Da håper eg verkeleg at 6 åringen din er like usikker på store sedlar som min 5 åring. Dette kan da ikkje vere normalt.
![]() |
#4 |
I tenkeboksen
![]() |
Skulle gjerne signert denne, men han vet forskjellen på sedler, og skiller dem fra hverandre uten problem
![]() |
#5 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?500,- hørtes merkelig ut, men kan det ha vært gave fra en onkel eller bestemor? Ser ikke for meg at et barn kommer med en 500-lapp. Her ligger det iallefall på rundt 100 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanskje de større pengesummene var fra familiemedlemmer? Hvis for eksempel kusinen eller fetteren var der og tanten/onkelen er faddere, så er det gjerne ikke så rart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Det var skrekkelig mye, synes jeg. Nå tror jeg ikke guttene mine har gitt eller fått penger i bursdagsgave fra andre unger til nå. Men standard her er et sted mellom ca. 70 og 130, ser det ut til. I klassen til JC har de blitt enige om maks 100 kroner, og det synes jeg er helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En Som Trener
|
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Sønnen vår skal i 6 års bursdag på fredag og jeg fikk tak i en kjempefin bok på salg til kr 69,-. Den kostet nok normalt litt over kr 200,- så det kan jo være at de tror den er dyrere enn den er, men vi ligger konsekvent mellom kr 50-100,- til små venner. Kan jo være som noen nevner at det er gave fra familie/besteforeldre eller noe. Jeg har et vennepar som lar barna åpne de tilsendte gavene fra familie i barneselskap, men dem om det.
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Her har vi regel i 1.klasse at vi gir en 50,- lapp om vi skal gi seddel. Dersom vi kjøper gave skal den være mellom 50,- og 100,-
![]() |
#10 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Når junior begynte i 1 klasse, så ble det bestemt at bursdagsgavene skulle ikke koste mer enn kr 50 og det er "taket" fortsatt på gavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
I tenkeboksen
![]() |
Her var det snakk om "hele klassen", ikke familie. Ser flere av dere viser til enighet mellom foresatte i klassen, maks grenser ol. Tror det blir det her ganske fort.
![]() |
#12 |
Nå også i farger
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Vi begynte på 100 kr. Nå går mine jenter i 5 og 6 klasse og vi gir nå for 200 kr. (enten penger eller gave). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gal kattedame
|
Milde himmel. Det hadde ruinert oss, her er det ca 2 bursdager pr. uke året rundt.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Vi har felles bursdag med to gutter i klassen til eldstemann i morgen. Jeg har kjøpt gaver til ca 100kr til de to andre. Et sted mellom 70-100 kr synes jeg må være nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nå også i farger
Det syns jeg også, frem til de ble større. Mine jenter er født i 97 og 98. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
Mine er født i 96 og 98 og 200 kr har det ikke vært snakk om noen gang. Som sagt gis det 75 og 50 kroner. En sum som er til å leve med for de som ikke har så god økonomi også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Vi gir for ca 70,-. Men når det er til bestekompisen stekker vi det til 100-, Går i 2.klasse
![]() |
#20 |
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1 klasse, hvor mye i bursdagsgave?Vi kjøper bursdagsgaver for rundt 100 kr. Man får greie gaver til den prisen. Store fikk gaver for ca samme sum på sin bursdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|