Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vaske kjøkkenskap?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-08, 13:09   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Vaske kjøkkenskap?

Da jeg sveipa (min gulvvask kan godt betegnes sånn ja. ) over gulvene på kjøkkenet idag, la jeg merke til at kjøkkenskapene var skitne?!

Hvem skulle tro det?

Vi byde jo huset for 3 år siden, jeg har vært litt sånn: "nei nei, det er jo begrenset hvor skittent det kan bli på 3 år da..." Men jammen ser det ut til at de må vaskes altså.

Før jul i fjor vasket jeg INNI skapene da. For første gang.

Men så slo deg meg, noen vasker sikkert kjøkkenskapene utapå (og inni?) ganske ofte? Er det en ting kanskje?
Nå skal det sies at vi har bjørkekjøkken, og at flekker vises dårlig.. Ellerno.

Men det holder at jeg vasker de iløpet av dette året. Sant?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:26   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaske kjøkkenskap?

Que?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:30   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Que?

Se der ja. En likesinnet!
(Er ikke du på shopping forresten?)

Gammel 09-10-08, 13:34   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Husker jeg snakket med en kollega om at jeg skulle male og var blitt anbefalt å vaske ned med salmiakk først. Reaksjonen hans: "Så praktisk, det har jo alle i huset uansett til å vaske kjøkkenfrontene med." Det var helt nytt for meg.

Gammel 09-10-08, 13:38   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Stompa:

Gammel 09-10-08, 13:39   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svinger kluten over kjøkkeninnredningen samtidig som jeg vasker benken. Veldig ofte, når jeg tenker meg om. Hvertfall en gang om dagen. En av fordelene med å ha lite kjøkken.

Gammel 09-10-08, 13:41   #7
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet ut at en av fordelene med høyglansdører er at man faktisk ser skitten, og dermed føler behov for å vaske dem oftere. rektig:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:45   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vasker utenpå når jeg tørker støv.2-3 ganger i md. Og det trengs her.

Gammel 09-10-08, 13:46   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg svinger kluten over kjøkkeninnredningen samtidig som jeg vasker benken. Veldig ofte, når jeg tenker meg om. Hvertfall en gang om dagen. En av fordelene med å ha lite kjøkken.

Du, altså.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 13:55   #10
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Vi vasker over skapene flere ganger i mnd.
Inni skapene ommøblerer, kaster gammelt og vasker jeg minst 4 ganger i året.

Gammel 09-10-08, 13:59   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vaskehjelpen gjør det fra tid til annen. De er i hvert fall rimelig rene.

Gammel 09-10-08, 14:01   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vasker med jevne mellomrom.
Det blir jo støvete selvom det er skapdører foran.
Fett kan også trekke inn på hyllene.

Frontene vaskes også. Tar de ofte i samme slengen som veggene på kjøkkenet.
Har endel overskap med glassfronter og de vaskes oftere med pusseskinn.

Gammel 09-10-08, 14:05   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har funnet ut at en av fordelene med høyglansdører er at man faktisk ser skitten, og dermed føler behov for å vaske dem oftere. rektig:

Jeg er ikke prektig og vasker nok ikke mine høyglansdører ofte nok. Men det skal være sikkert at skitten vises og ta det derfor blir vasket (relativt) hyppig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 14:13   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vasker frontene med jevne mellomrom, det blir ofte skittent og flekkete.

Gammel 09-10-08, 14:18   #15
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gidder ikke vaske!
Skifter heller hele kjøkkenet.

Gammel 09-10-08, 14:28   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mine blir også vasket med jevne mellomrom, men ikke av meg...

Et lurt tips er forresten å kjøpe en stor voksduk og klippe til og legge på toppen av kjøkkenskapet. Da slipper man masse møkk og matfett og ekle greier på skapet, du kan bytte voksduk en gang i blant i stedet.

Gammel 09-10-08, 14:41   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Blondie:

Jeg prater om skapdørene altså, ikke inni. Eller. Jeg vasker jo de like sjeldent og..

Gammel 09-10-08, 14:41   #18
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Mine blir også vasket med jevne mellomrom, men ikke av meg...

Et lurt tips er forresten å kjøpe en stor voksduk og klippe til og legge på toppen av kjøkkenskapet. Da slipper man masse møkk og matfett og ekle greier på skapet, du kan bytte voksduk en gang i blant i stedet.

Eller man har skap helt opp til taket.

Gammel 09-10-08, 14:51   #19
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Våre skapfronter blir også møkkete. Jeg ser det best hvis jeg har sølt noe som har rent nedover og etterlatt en tydelig stripe... men da ser jeg samtidig at det ligger et jevnt lag av møkk på dørene, så det legger seg vel både støv, stekeos og stekefett der ispedd litt syltetøy, MME-pulver, brødsmuler, etc.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 15:03   #20
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vasker når jeg ser at de er skitne...

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.