Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kjøkkenkluter som ikke loer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-08, 08:26   #1
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøkkenkluter som ikke loer

Hva bruker dere som kjøkkenklut? Og hvordan vasker dere dem? Her går det for tida i jordans oransje kjøkkenkluter, som jge vasker på 60 grader sammen med håndkler og tromler sammen med håndklene. Da loer de noe innmari. Noe sier meg at det ikke er så lurt å tromle kluter. Hvordan gjør dere det?

:lei av å vaske når det ser mer skittent ut etter at jeg er ferdig enn da jeg begynte:

Gammel 10-10-08, 08:29   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenkluter som ikke loer

Jeg bruker bare microfiberkluter med kaldt vann på. Skyller i varmt, for så å tørke med kaldt igjen. Vaskes på 60 grader sammen med annet tøy, og de loer ikke. De klutene skal ikke tromles.

Gammel 10-10-08, 08:30   #3
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker gamle gulpekluter. De er ganske tynne og tørker lett. Og så koker jeg dem sammen med klutene fra badet når det er tomt i skuffen. Mine er litt grå. Kanskje jeg skal farge dem i steden for å klore dem (som jeg aldri kommer til).

Gammel 10-10-08, 09:08   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Microbiferkluter fra Kid. Billige OG best i test.
Vaskes med kun microfiberkluter (ja jeg har en million og vasker de ca en gang i uka) på 60 grader, uten skyllemiddel, uten tromling.
Jeg bruker ingenting annet enn microfiberkluter, når de på kjøkkenet er utslitt kjøper jeg nye og de gamle går ned på vaskerommet og brukes til annen vask enn kjøkken, som bad, wc, skuring o.l.
Passer på å bytte farge hver gang jeg investerer i nye, så ser jeg forskjell.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 09:21   #5
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har noen microfiber-kjøkkenkluter fra jordan også. De også tromles, så de er ikke noe bedre. Tror jeg skal slutte med den tromlinga ja.

Gammel 10-10-08, 10:07   #6
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Microfiber mister jo egenskapene sine om du tromler eller bruker skyllemiddel, så det bør du slutte med.

Gammel 10-10-08, 10:34   #7
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg kjøpte mikrofiberkluter, fikk jeg beskjed om at de ikke skal vaskes sammen med ting som loer (som håndklær).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 11:30   #8
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Standard

Oj. Ja skal vaske klutene alene nå, og ikke tromle dem!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.