Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Når sluttet dere med trappegrind?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 15:10   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Når sluttet dere med trappegrind?

Vi har tre etasjer, oppholder oss i de to øverste. Trappene er sentralt plassert midt i huset og vi går forbi dem omtrent uansett hva vi skal. Har derfor trappegrinder. Trappene er av typen som har en liten avsats halvveis, der gangtretningen snur (hvis noen skjønte hva jeg mente).

Han har kunnet klatre oppover siden før han kunne gå, og nedover siden han var ca 18 mnd. Ellers så løper han stort sett hit og dit, runder hjørner og snubler litt i teppekanter og slik.

Foreløpig så går vi fremdeles foran/bak ham alltid hvis han skal i trappen, for i det siste har han bestemt seg for å gå oppover og holde i rekkeverket, og det er ikke alltid like stødig. Har også hendt han har vimset litt nedover/oppover og ramlet et trinn eller to.

Så til spørsmålet: hvor lenge har andre hatt trappegrind? En eller annen gang må vel vi også kunne ta den vekk?

Gammel 11-10-08, 15:25   #2
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når sluttet dere med trappegrind?

Me har trapp ned i kjelleren. Har trappegrind men den har stått åpen dei siste mnd. Snuppa blei 2 år i mai.
Nokon bekjente har aldri hatt trappetrinn, der har ungane lært fra første stund. Veldig "snill" trapp dei har da.

Gammel 11-10-08, 15:34   #3
Left
Passiv

Standard

Vi har også 3 etasjer i huset vårt, og trappa opp i 3 etasje er skummel, så der har vi faktisk trappegrind enda, selv om mini er snart 3. Trappa er bratt, glatt og det er åpent ned på den ene siden.
Nå har ikke han så mye der oppe å gjøre, men det er morsomt å gå etter meg når jeg går opp for å hente ting, eller hva jeg nå skal. Og siden det er litt "forbudt", er det jo ekstra spennende.

Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 16:46   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har trappegrind, men den står stort sett åpen nå. Sønnen min er 18 måneder, han har kunnet gå nedover trappa siden han var ca. 10 måneder.

Gammel 11-10-08, 18:10   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt toårsalder, da var jeg sikker på at lillesøster ikke kom til å prøve seg på trappevandring alene. Det går rimelig fort fra 18 mnd til to år når det gjelder utvikling og trappemodenhet, synes jeg.

Gammel 11-10-08, 18:28   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi har ikke brukt trappegrind i det hele tatt. Det ble en del løping etter ungene opp og ned trappene akkurat i mestringsfasen, men det har vært verd det. Vi har aldri hatt et eneste uhell.

Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:01   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Minstemann er litt over 2 år, men med sykkel inne i stuen så beholder vi trappegrinda for at han eller storesøster ikke skal trille ned trappa.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:07   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bratte trapper på "tvers" i huset, de er uten avsatser og med smale trinn. Vi har hatt grind lenge, vi tok vekk den nede da han nærmet seg 3, og den oppe tok vi nå i sommer, men da hadde vi hatt den en del åpen på slutten.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:10   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer vel an på trappen også. Vi fjernet hele trappen da minsten var 18 måneder. Den nye som ble satt inn var en litt annen sort, og det ble problematisk med grind. Vi valgte å ikke ha trappegrind etetr det, og vi har aldri hatt noen uhell.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:12   #10
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer HELT an på trappen. Jeg har noen venner med trapp og der kunne jeg glatt droppet trappegrind relativt raskt - store fine trinn og mange avsatser.

Gammel 11-10-08, 19:13   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har noen venner med trapp

Jøss!

Gammel 11-10-08, 19:29   #12
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en trapp som går nedover (bratt, ned på fliser) midt i huset/gangen, så den hadde i prinsippet alltid vært tilgjengelig for nedfall. Vi har jo en ettåring også, men hadde uansett ikke stolt på at treåringen hadde holdt seg unna før nå nylig. Vi har med andre ord trappegrind, og kommer til å ha det en stund til. Jeg tror at min grense for å ta bort trappegrinda er strengere her hvor vi har trapp ned fra boetasjen, enn om det hadde vært en trapp opp.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 19:32   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår minste er 2 år nå, og vi kunne helt sikkert ha fjernet grinden nå. Men vi har mange små gjester på besøk, så den blir nok der en stund til. Det plager oss ikke å ha den der heller.

Gammel 11-10-08, 20:34   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Hyacinth:
Jaja, jeg har noen venner uten trapp også. Og jeg kan melde at de ikke bruker trappegrind.

Gammel 11-10-08, 21:55   #15
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Takk skal dere ha. Jeg trenger mao ikke føle meg som en hysterisk mor. Hehe.

Gammel 12-10-08, 15:58   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Hyacinth:
Jaja, jeg har noen venner uten trapp også. Og jeg kan melde at de ikke bruker trappegrind.

Gammel 12-10-08, 16:03   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Takk skal dere ha. Jeg trenger mao ikke føle meg som en hysterisk mor. Hehe.

Og jeg som hele tiden har trodd at du er en far.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:23   #18
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og jeg som hele tiden har trodd at du er en far.

Busted.
Neida, jeg er en mor, så vidt jeg vet.

Gammel 12-10-08, 21:37   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi sluttet denne uka siden Sverre 22 mnd. fant en måte å klamre seg oppover grinda og til slutt stå oppreist på toppen av den. Da skjønte vi at det var tryggere å være uten grind med en slik klatreunge.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-08, 21:39   #20
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vår står som oftest åpen.
Minste er 19mnd nå.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.