|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Går videre
|
![]() Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelI en lengre periode har tørketrommelen levd sitt eget liv og virket når den følte for det. Fant så ut at det er ett stort hovedfilter som skal renses med jevne mellomrom, fant også ut at når filteret fjernes så oppdages det en gang bakover i maskinen. Stakk hånden inn og oppdaget masse vann blandet med lo. Tok en klut og stakk hånden inn (dro ut kontakten først) tørket så gjentatte ganger opp gørret. NÅ VIRKER maskinen helt problemfritt. Fortalte dette til en nabo og hun sa at vaskemaskiner har ett tilsvarende filter. Fant dette i front av maskinen og det var også fult av lo samt steiner, en knapp og snipp-plastikk "dings". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelHjertelig takk for meget nyttig informasjon.
![]() |
#3 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommel
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelEr slett ikke alle som vet om dette. Ikke lenge siden naboen min ville kaste sin tørketrommel av samme årsak...Kondensfilter..hæh..hva var det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelHadde et realt oppgjør med tørketrommelen vår for ikke så lenge siden. Har med ventilasjon ut. Det vanlige filteret tar vi såklart etter hver runde, men det er alltids litt støv som faller ned når man tar ut filteret, eller på noe vis kommer seg "ned i systemet". Med biffstrimle-steke-klipe-greie, lommelykt og støvsuger ble det en del store håndfuller med støv/lo som man fikk ut av maskinen. Bare i slangen som kommer mellom maskin og ventil var det på et par år blitt svært store ansamlinger av støv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Går videre
|
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelHar vi blitt så bekvemmelige at vi ikke orker å lese bruksanvisningen? Eller har el-varer blitt så billige at det er billigere å skaffe ny enn å tilkalle reperatør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelEh- dette hovedlofilteret fant jeg her i høst også...
![]() |
#9 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelLenge siden jeg brukte tørketrommelen nå, men mener jeg har et lys som lyser når jeg trenger å rense de ulike filtrene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelHovedfilteret i tørketrommelen bør rengjøres hver 2-3 mnd
![]() |
#12 |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelJeg spyler hovedfilteret i hageslangen om sommeren og i dusjen om vinteren
![]() |
#14 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommelVår tørketrommel lager all verdens ulyder nå og høres ut som et fly som letter.
![]() |
#15 |
![]() Sv: Tips: Ødelagt vaskemaskin og tørketrommel
Ja, viste du ikke det
![]() |
Emneord |
defekt, lese bruksanvisning, tørketrommel, vaskemasking, ødelagt |
|