|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Fikse glidelås?Jeg har en vinterjakke fra HM hvor glidelåsen er ødelagt. Men det er kun den man drar opp og ned (hva i all verden kaller man den?) som er ødelagt og har ramlet helt av; selve glidelåsen er hel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikse glidelås?Det må da gå ann? Ta den med på en sy-utstyrs-butikk!
![]() |
#3 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikse glidelås?Jeg fikk fikset et sånt problem hos Mister Minit.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Fikse glidelås?
Dette problemet har jeg hatt også. Kan du ikke prøve å sette glideren (tror det er det den heter) på igjen? Hvordan falt den av? Eller så kan du prøve å få tak i en glider av samme sort og feste den på. |
![]() |
![]() |
#5 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Fikse glidelås?Dette har jeg gjort mange ganger selv.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Fikse glidelås?Det er jo ikke alltid så lett å finne en glidelås som er helt lik, for det finnes mange forskjellige typer. Men en kan jo være heldig. Jeg hadde en jakke med samme problem, og da fant jeg en annen glider som passet helt og tredde den på fra toppen av glidelåsen. Jeg måtte holde den litt på skrå for at den skulle gli innpå. Hvis det ikke er noen feil med taggene eller bunnstopperen så skulle det være mulig å fikse. Det spørs jo hva som gjorde at glideren falt av i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
#7 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Fikse glidelås?
Vet ikke hvor mange slike jeg har fikset men rundt 50-60 da det var for en butikk kjede.
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fikse glidelås?Takk for svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|