|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Vi prøver å holde skobudsettet til junior (20 mnd) litt nede, siden føttene vokser så fort. Tar derfor med sko hjem fra barnehagen osv. så slipper vi å kjøpe så mange par.
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Jeg har kjøpt ett nr for stor i vintersko og de har da vart til neste sesong. Men det skal sies at snuppa mi har hittil vokst sakte så hun er kanskje ikke så representativ.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Vi har også kjøpt et par per sesong. Skulle imidlertid inderlig ønske Lillebror hadde et av disse rykkene som alle snakker om, og vokste ut av et par sko eller to.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Heller flere par enn altfor store sko.
|
|
|
#6 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Jeg har to barn, og det har alltid holdt med en str pr sesong (tenker da fra sommer/høst til våren).
|
|
|
#7 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Vi har kjøpt sko som har vært passe - men likevel har de holdt en sesong altså. Vi hadde str 24 i sko i fjor -så 25 i vårsko og nå 27 i vintersko. (men de er små i str - 26 i andre sko vil jeg tro).
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Vi har som regel måttet kjøpe nye sko på ettervinteren. Jeg har ennå ikke opplevd at et par vintersko har holdt en hel vinter. |
|
|
|
#9 |
|
Hertuginne
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Lillesøster vokste ut av to par vintersko første vinteren sin, noe som førte til at svigerinnen min har arvet veldig pent brukte vintersko to ganger. Men så har lillesøster sine føtter vokst veldig fort generelt sett, i en alder av 2.5 år fikk hun vintersko i str. 28.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Re: Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)
Signerer. |
|
|
|
#11 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Vi har aldri vært nødt til å kjøpe nye vintersko i løpet av sesongen. De har blitt kjøpt 1,5 cm for store, og det har holdt fint. Men poden vokser foreløpig ikke fort i føttene...
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Jeg kjøper dem litt store uten hemninger og vi har aldri måttet kjøpe nye. Ifjor tok jeg vel litt VEL i, og vinterskoene fra ifjor holder visst i år også |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)
Podens sko har alltid vært store nok i ett år. De fra i fjor kunne han brukt i starten på denne sesongen også, og det samme gjaldt året før. Jeg kjøper dem ikke digre, men han vokser ikke så fort.
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Nei, S har heller ikke vokst så fort altså, så det er ikke snakk om at det var ALTFOR stort ifjor heller *til forsvar for meg selv*. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Veldig økonomisk, da. Sønnen til et vennepar vokser i rakettfart, og han har sikkert hatt dobbelt så mye sko som poden på samme tidsrommet.
|
|
|
|
#16 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Samme her! Kjøper de litt store så man kan fylle i men ullsokk, men ikke større enn at det er uproblematisk å løpe og klatre i. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Her har det så langt holdt med et par vintersko. LilleVenn har ikke vokst fra dem i løpet av vinteren. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Det holdt med én størrelse i fjor. Denne vinteren har han 2 par i samme str (ett kjøpt på salg i fjor). De måler fremdeles 1,5 cm lenger enn foten hans, men jeg kan bytte størrelsen på det ene paret om knerten sine føtter vokser masse innen han skal begynne å bruke de.
|
|
|
#19 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Flere par vintersko på en sesong? (20 mnd gml)Har ikke slått meg en gang at det ikke skal holde med kun et par sko. :uerfaren: Vi har kjøpt Ecco Goretex i en god størrelse, ikke veldig mye for store, men romslige. Tror virkelig det skal holde. Hun har forresten ikke problemer med å gå med dem nå.
|
![]() |
|
|