Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Senke gulv og heve tak? Verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 00:43   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Senke gulv og heve tak? Verdt det?

Vi skal flytte inn i barndomshjemmet mitt. Det er et gammelt hus fra 1912 og har opprinnelig furugulv og ganske god takhøyde. På søttitallet, da foreldrene mine overtok etter mormor, senket de taket og hevet gulvet, fordi det var skeivt (tømmerhus), og la eikeparkett. Det er snakk om ganske mange centimeter som har gått tapt.

Taket tror jeg uansett vi kommer til å heve. Mamma får bare gremmes så mye hun vil over at vi herper den nesten nye tapeten. Hvor smart er det egentlig å streve med ny tapet og nye lister når en vet at andre snart skal flytte inn ...

Det er gulvet jeg er mest i tvil om. Er det veldig irriterende og upraktisk med et skeivt gulv? Vi har bare tenkt å ha vegghengte skjenker og da gjør det kanskje ikke noe om en ser at gulvet under er litt skeivt. Det er mamma som mener det ikke er verdt det, men det er nå eller aldri. Det nye påbygget må nemlig være i samme gulvhøyde.

Jeg ser for meg at huset får mye mer sjel med de opprinnelige gulvene. Hva skal vi gjøre?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.