|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Er det bare meg?Begynner å lure på om jeg er overkritisk i forhold til tøyvask, altså hva som trenger å vaskes. |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Er det bare meg?Slett ikke hver dag, nei. 4-5 maskiner i uken, vil jeg tippe? Kanskje vi skulle begynne å følge med på det.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er det bare meg?Jeg vasket 4 maskiner bare i går.
![]() |
#4 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det bare meg?Her går vaskemaskina daglig.
![]() |
#5 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det bare meg?Vi vasker nok også i snitt en maskin om dagen. Det er ikke ofte barna kan ha på seg samme klær 2 dager etter hverandre.
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 16-10-08 kl 14:40. Årsak: kremt. endret etter vennlig kommentar fra Fibi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Er det bare meg?Jepp, jeg klarer nok det. |
![]() |
![]() |
#7 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Er det bare meg?
![]() |
![]() |
#8 |
Protonterapeut
|
Det er helt genialt.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Er det bare meg?Jeg bruker også ofte hurtigprogram, på finklær og klær som egentlig ikke er skittent, men brukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fornøyd
|
Er det en feil her, eller vasker du så sjeldent?
![]() |
#11 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Er det bare meg?Jeg vasker minimum to vaskemaskiner hver dag, ofte tre eller fire. Vi er to voksne og tre barn. Jeg burde være flinkere til å sortere ut det som strengt tatt ikke trenger å vaskes, men dette er en dille jeg har. Jeg klarer ikke å bruke samme klær to dager på rad og velger også slikt for ungene.
![]() |
#12 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er det bare meg?Jeg elsker vaskekjelleren av den grunn, svære maskiner som tar vanvittige mengder tøy, så derav kan vi vaske sjeldnere. Jeg vasker aldri mer enn en gang i uken, men da tar jeg alle maskinene etter hverandre (hvitt, farget osv.).
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er det bare meg?Nå for tiden burde maskina gå hver dag for at det ikke skal hope seg opp. Hassel gulper fortsatt fælt, og da blir det opptil flere klesskift på både liten og stor i løpet av dagen. Håper det stabiliserer seg snart.
![]() |
#15 |
Bare sær
![]() Sv: Er det bare meg?Da jeg hadde så små barn, gjorde jeg nok det.
![]() |
#16 |
Passiv
|
Jeg er litt der jeg også, og noe av tøyet blir nok vasket uten at det strengt tatt behøves |
![]() |
![]() |
#17 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Er det bare meg?Jeg har rettet over her, men jeg mente altså å skrive at vi i snitt vasker en maskin om dagen, ikke en i uka...
![]() |
#18 |
Sviiisj!!
|
Jeg prøver å være litt nøye på det med å bruke tøyet flere dager. Både for miljøets skyld, og for min egen latskap. Kløvers klær går i vaskemaskina når de har flekker, ellers ikke. Men det begrenser seg selv hvor mange dager de overlever uten søl..
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det bare meg?Tja, vi vasker vel klær 1 gang i uka. Da er det 2-3 maskiner, pluss ullvask. Vi er 2 voksne og 1(3) barn.
![]() |
|
|