|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() London med baby og treåringMannen og jeg skal til London sammen med Snupp på tre år og Mini, som da vil være fem måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med baby og treåringJeg ville tatt TFK med sportsdel. Da kan begge bytte på både vogn og ergo.
![]() |
#4 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: London med baby og treåringVi måtte bære vogna opp og ned opp og ned. Heldigvis var det mange hjelpsomme engelskmenn som hjalp mannen, mens jeg hjalp ungene.
![]() |
#5 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: London med baby og treåringDet er ganske greit å finne ut hvilke stasjoner som ikke er rullestolvennilge, ellers er det nesten like greit å gå, eller ta bussen. Hyde Park er såpass sentralt at dere er innenfor gåavstand til det meste. Her er en link til kart over de stasjonene som er rullestol og vognvennlige. Kanskje du kan pakke tvillingvogna likevel!?
![]() |
#6 |
...
![]() Sv: London med baby og treåringJeg hadde med MaxiCosi med Zapp til minsten. Så vi tok bare taxi når vi ikke kunne/ville gå.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: London med baby og treåringSuper link, og supre tips, Pamina! Starbucks er selvfølgelig geniale ammestasjoner (ikke minst siden de selger andre godsaker som Snupp kan bestikkes med.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: London med baby og treåringJeg så ikke et eneste barn på t-banen da vi var i London i fjor. Jeg så knapt barn i det hele tatt faktisk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: London med baby og treåringVi bor / er i London kontinuerlig og i motsetning til hva mange sier synes jeg det er en fantastisk by for barn. Bussene har blitt riktig så barnevennlige så vogn er ikke noe problem. Bor dere på nordsiden av Hyde Park så har du buss nr 94 og 12 er det vel som fungerer utmerket. Jeg anbefaler også å unngå sentrum for mye. Du kan gå ned til Bayswater og ned til Notting Hill, området rundt Portobello Road er fortsatt magisk spør du meg. Dere kan også gå til Edgware Road rett i nærheten og opp til Maida Vale. Der kan dere gå på en kanalbåt og dra opp til London Zoo. Fantastisk sted for barn, sett av minst en hel dag! I Kensington Gardens (vestre del av Hyde Park) har du et fantastisk lekepark, jeg lover deg, 4 åringen din vil bli overveldet ... der er det cafe, barnetoaltter, stellerom osv. Alt innenfor et gjerde og det er kun voksene med barn som slipper inn. Er været fint kan nok barnet ditt fint tilbringe hele dagen her og du kan fint mate, stelle babyen osv. Så kan dere jo også bare gå rett over parken og ned til Kensington, knightsbridge etc. Der ligger Natural History Museum og Science Museum, det er også steder man kan tilbringe flere dager i med barn! Alle disse stedene er i gangavstand eller korte bussturer fra der dere bor. Jeg ville ikke ha stresset med undergrunnen hvis jeg var dere! Kjøp dagskort på buss i stedet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
anglofil
![]() Sv: London med baby og treåringOg for all del, Tate Modern er også supert for store OG små! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
anglofil
![]() Sv: London med baby og treåring
Jøss, hvor i London var du da? Jeg har reist mye på tuben i 12 år og har alltid sett mange barn der ....?? Blir veldig nyskjerrig på hvor i London man ikke ser barn på undergrunnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
Ikke sent på kvelden nei |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
anglofil
Hvilke flyplass lander dere på? Hvis dere lander på Heathrow så er det jo bare å ta ekspress toget som tar 15 minutter til Paddington station. Så hopper dere i en taxi som vel ikke vil ta mer en 5-10 minutt til der dere skal bo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: London med baby og treåringLisa, dette var rett og slett tips som var helt midt i blinken. Vi bor rett nord for Hyde park. Et kvartal nord for parken, faktisk. Og jeg kjenner at jeg bare gleder meg mer og mer når jeg får informasjon fra "lokalkjente". Jeg syns London er en herlig by og jeg tror at den kan være riktig så barnevennelig bare man har den rette tilnærmingen. Iom at broren min er i ferd med å flytte dit så blir det mange turer i årene fremover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
anglofil
Nei det skal du desverre lete lenger etter. Jeg hadde ofte ungen fastspent i vogna inne i taxien. Men vet du hva? Jeg tipper dere skal bo veldig nært Paddington Station så du kan alltids spasere til leiligheten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
villende
|
![]() Sv: London med baby og treåringFikk du plass til å ta vogna helt inn i taxien, altså? "Black Cabs" er jo noe annerledes utformet enn vanlige norske biler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
anglofil
![]() Sv: London med baby og treåringJa du kan fint ta med barnevogner i vanlige black cabs hvis du bare bruker setene på ene siden. Jeg husker ikke om jeg hadde med OTH'en i taxier, tror det stort sett var McLaren buggyen men den er jo kanskje firekantet og klossete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bare sær
Jeg var i London med en venninne og hennes tre måneder gamle baby, hun hadde med sin digre klassiske bagvogn fra sånn cirka 1990, og den gikk greit inn i taxien.
![]() |
#20 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: London med baby og treåring"Abbonerer" (Til neste gang vi skal til London.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|