|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er mange leste bøker?Jeg leste gjennom en gammel FP-tråd der mange svarte at de leste 2-4 bøker i måneden. Hva vil du si er mange leste bøker i løpet av en måned eller ett år?
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg leser når jeg har tid og lyst. Som regel leser jeg 2-3 bøker parallelt, men da er det helt ulike typer bøker som f.eks. en roman, en fagbok, en lærebok eller diktsamling etc. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg har egentlig som mål å lese ca. 50 bøker i året, dvs. én i uka. Mer enn 4 bøker i måneden vil jeg si er mange bøker. Til nå i år har jeg lest 33, ifølge mitt sirlige Excel-ark.
![]() |
![]() |
#4 |
*_*
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg vil si 2-4 bøker i måneden er mange, ja.
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg har lest gjennomsnittlig en bok pr. måned de siste årene. Gjerne mange i ferier o.l. Jeg syns ikke det er så mye som jeg har lyst til og skulle gjerne kommet opp i det dobbelte. 4 bøker i måneden er mye.
![]() |
#6 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg leste 24 bøker i løpet av de første 4,5 månedene i år. Det skal sies at da var jeg gravid, sliten og delvis i permisjon. Orket ikke mye annet enn å lese bøker (og sitte ved pcen). De neste 4,5 mnd leste jeg 12 bøker.
![]() |
#7 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Før jeg fikk barn og mens jeg var langstidssykemeldt leste jeg 1-2 bøker pr. uke. Slik livet er nå er jeg glad om jeg leser en pr måned. Jeg klarer ikke å lese flere bøker paralelt, må bli ferdig med en før jeg begynner med neste.
![]() |
#9 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg har fram til nå lest 2-4 bøker i måneden. Noen måneder kanskje en eller to til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg har et slags ideal om å lese en bok i uka. Hittil i år har jeg lest 40, så jeg ligger vel litt etter skjema. Jeg synes jeg leser ganske mye, men skulle gjerne lest enda litt mer.
![]() |
#11 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg har hittil i år lest 23 bøker, så jeg leser i snitt rundt 2 bøker i mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Vanligvis leser jeg 1-2 bøker i uka, minst. Men nå som jeg har en bitteliten i hus blir det nesten ingenting. Jeg sovner etter et par sider, og mister tråden til neste dag. |
![]() |
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg synes det er mye å lese mer enn to bøker i uka når det er til hverdags, ferier og slikt synes jeg ikke det er mye med to bøker i uka. Under to bøker i måneden synes jeg er å lese lite.
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg leser hvertfall 4 bøker i uka, når jeg er "frisk". Av småbøker, så går det 1 pr kveld, 2 om jeg legger meg seint.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg leser mye i perioder mens jeg andre perioder leser lite. Jeg har ingen bestemte mål og leser ut i fra lyst og tid. Noen perioder har jeg så mye å lese på jobb at jeg ikke orker å lese hjemme. Da lytter jeg til lydbøker i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hva er mange leste bøker?Må bare komme med hva jeg synes er mange bøker. snakket med min kusine i dag. Hun hadde lest 6 bøker i helgen. Hun leser noe vannvittig mye bøker, iallefall nå som hun er så syk at hun ikke kommer seg noen plass. Det synes jeg kommer i kategori mye bøker. Hun leser ca 20 bøker til vanlig i mnd. Og for å si det slik. Hun går på bibliotek for å låne |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Hva er mange leste bøker?Tja, jeg pleier å lese flere bøker samtidig, og hører lydbøker, så det blir minst 2 i uken, gjerne enda fler. Forrige uke leste jeg 2 bøker og hørte på 3 lydbøker.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Re: Sv: Hva er mange leste bøker?Jeg synes ikke 2-4 bøker i måneden er mye, men det er sjelden jeg selv har tid til mer sånn i hverdagen. Jeg har som regel en bok på soverommet, en i veska og en ved sofaen, og leser dem samtidig.
![]() |
|
|