|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Går videre
|
![]() Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Lånte nettopp en nydelig tegneserie på biblioteket. Tittel "The ARRIVAL" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Takk for tips, det skal sjekkes ut!
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?
Bone!
![]() |
#4 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Kan dere fortelle meg litt mer om hva dette Bone og Sandman-greiene er? Tegneserier, men hva mer? Hva handler det om, feks? Jeg lurer på om det er noe for meg.
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
Ah! Maus har jeg egentlig tenkt å kjøpe for lenge siden, men glemt det av.
![]() |
#6 |
Sviiisj!!
|
Bone handler om tre kjøttbein-lignende figurer (jadda!) som forviller seg bort fra Boneville og havner i en mystisk dal, hvor de blir viklet inn i en kamp mellom det gode og onde. Tegningene er enkle svart-hvitt-tegninger, og handlingen er både fantastisk og absurd. Men jeg ble i alle fall svært avhengig.
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#8 |
Går videre
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Jimmy Corrigan av Chris Ware er et kjempetips; og kjøp den for all del i hardcover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Går videre
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Gleder meg til å ta fatt på noen nye serier. Har vell vært ett 10år der det har blitt mest bøker og jeg visste ikke helt hvor jeg skulle begynne igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Siden jeg jobber i tegneserieforlag så kan jeg jo nevne bokklubben vår; www.serieverket.no der finner du en bøling med prisbelønte serier (inkludert Bone i farger). Godt innmeldingstilbud er det også. Kzy75, hvis du likte Alvefolket så sjekk www.univers.no, alle de norske bøkene tilgjengelige for 20 kr stykket, men kun ut året da mister vi rettighetene så vi må tømme lageret. Bok 4 er desverre tom på lager, men vi har de andre 25 inne. Mulig jeg kan finne et eks av bok 4 til deg dersom du slår til på resten av serien, tror kanskje jeg har det liggende i et skap. Sist redigert av Juste : 22-10-08 kl 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Går videre
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Ja, de vil jeg kjøpe. Kjempe godt tips. Fra når tror du datteren min på 7 år kan lese dem. Det står fra 15 år på sidene deres. Det er så mange år siden jeg leste dem at jeg husker ikke helt innholdet. Datter og mann er for øyeblikket ivrige på rollespill for barn - løper rundt i skogen og leker viking og alver så dette er jo perfekt for henne. Kan du ikke høre hva andre hos deg synes er aldersgrense? Hun er ikke så vant til tegneserier enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Populærkulturjunkie
|
Det med 15 år er bare tull, det er lagerstyringsprogrammet vårt som lager rare kategorier |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Den første mini-serien med Book of Magic er fantastisk. Også skrevet av Neil Gaiman:
![]() |
#16 |
Går videre
|
![]() Sv: Hvilke tegneserier for voksne anbefaler dere?Har lånt Book of Magic på biblioteket, men med en liten baby i senga så sovner jeg alt for raskt dessverre. Skal lese litt nå faktisk
![]() |
|
|