|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?Er det noen som vet eller som har erfart at det er forskjell på fersk eller behandlet mat når det gjelder allergi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?Jeg tåler alt som er varmebehandlet og svært lite rått. Nevner noe: jordbær,gulrøtter, kiwi, moreller, fersken, epler.
![]() |
#3 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?Poden var allergisk mot egg og melk da han var liten, men om det var varmebehandlet gikk det bra. Kunne fint spise bla pannekaker og vafler.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
![]() Sv: Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?Guttungen vår har matallergi. Han kan f.eks. spise kokt gulrot men ikke rå. Han kan spise eplemos eller epler i kaker som er stekt, men ikke spise eple på vanlig måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?
Den kjemiske oppbyggingen i mat kan forandrer seg markant ved varmebehandling, syrebehandling mm.
![]() |
#6 |
...med jordbær...
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Matallergi - er det forskjell på fersk og behandlet mat?Så bra! Da skal jeg forsøke meg på litt stekt mango |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|