Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lenge skulle du la våte håndklær ligge i vaskemaskinen?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 20:31   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor lenge skulle du la våte håndklær ligge i vaskemaskinen?

Med tanke på vaskemaskinens og hånklærnes beste? Vi satte på maskinen på hytten og så glemte både jeg og mannen å tømme den før vi dro hjem. Vi har egentlig ikke noen planer om å dra dit på minst to uker, men det går an å kjøre dit for utenfor køtider så tar det drøyt 30 minutter. Det er bare så kjedelig og vi har egentlig ikke tid.

Når bør vi dra ut?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:32   #2
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge skulle du la våte hånklær ligge i vaskemaskinen?

Jeg hadde ikke ventet mange dagene, for de begynner å lukte ganske fort. :erfart:

Gammel 27-10-08, 20:32   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde nok ikke latt dem ligge så mye mer enn et par dager.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:33   #4
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Våte håndklær mygler vel?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:34   #5
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Håndklærne tror jeg du kan kaste, stinker død og fordervelse etter noen dager i maskinen. :erfaren:
Maskinen må nok gå noen runder på 90 grader med eddik.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:34   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Max et par dager.
Lukter allerede da synes jeg : erfart: , men da er det håp om å få ut lukta etter en vask til.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:34   #7
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde nok tatt turen tilbake ganske fort, da håndklærne vil bli ødlagt om ikke. Jeg lar ikke klær ligge i maskin så sant jeg ikke står på farten ut i det maskina er ferdig jeg da.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:34   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere svarer helt feil. Dere skal si at det går så bra atte!

Ja, jeg vet, jeg må dra ut i morgen, da har de vært i maskinen i to døgn. Jeg kunne ikke dra i dag for Pelenmannen er på reise. Om det bare hadde vært gamle håndklær som jeg bare kunne hive ...

Gammel 27-10-08, 20:36   #9
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Om du kunne kaste de så burde det kanskje gå greit. Men det kommer til å lukte surt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 20:38   #10
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får ut lukta etter to dager altså, men de må vaskes igjen med det samme for at du skal få det til. Ha gjerne litt eddik sammen med dem når du vasker dem.

Lykke til!

Gammel 27-10-08, 20:41   #11
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Da får jeg ta dem med hjem og vaske dem hjemme.

I morgen er det dugnad i barnehagen. På onsdag skal jeg jobbe sent. På torsdag er det Andy Warhol-utstilling (for så vidt hyggelig) + pakking for på fredag drar vi til Beitostølen. Så jeg eller mannen må gjøre det i morgen. Kjedelig kjedelig.

Gammel 27-10-08, 20:42   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du har kokvasket dem går det kanskje bra med 3 dager. 40-graders vask stinker etter 1 dag.

Gammel 27-10-08, 20:42   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To dager kan gå bra. :erfaren:

Jeg tror jeg må begynne å føre logg over hva som går bra og ikke.

:dronningen av gjenglemte vaskemaskiner:

Gammel 27-10-08, 20:44   #14
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

To dager kan gå bra. :erfaren:

Jeg tror jeg må begynne å føre logg over hva som går bra og ikke.

:dronningen av gjenglemte vaskemaskiner:

Den tronen tror jeg vi kan være to om.

Gammel 27-10-08, 20:44   #15
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan jo fortelle en liten historie fra jeg var atskillig ferskere i klesvask-faget enn jeg er nå. Da min eldste sønn var et par år gammel, hadde jeg glemt å ta ut en vask av maskinen før vi reiste bort i helgen. "Her lukter det geitekilling!" sa han, da vi åpnet den. (Vi hadde nettopp vært i dyreparken så han visste hvordan de luktet).

Gammel 27-10-08, 21:30   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geitekilling ...

Gammel 27-10-08, 21:31   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det var en ganske treffende beskrivelse, faktisk.

Gammel 27-10-08, 21:32   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Ja, lukten av gammel vaskemaskin er ikke mye ulik den stramme lukten av geit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.