|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol? | |||
Sug/ avhengighet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 1,33% |
For å sove bedre |
1 | 0,67% |
Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte |
7 | 4,67% |
Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol |
11 | 7,33% |
Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
29 | 19,33% |
For smaksopplevelsens skyld |
44 | 29,33% |
For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld |
36 | 24,00% |
Dustepoll |
20 | 13,33% |
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Avledet fra alkoholtråden. Sist gang du drakk noe alkholholdig, hviken grunn veide tyngst for valget av drikke? Sist redigert av daffy : 27-10-08 kl 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Det er vel et par uker siden jeg drakk noe alkoholholdig, da drakk jeg ett glass rødvin fordi vi hadde en god middag som det passet til. Ingen annen grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helt konge
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Det var nå på lørdag. Vi hadde quiz/fest hjemme hos oss. Jeg drikker gjerne på fest. Jeg fester for skjeldent og jeg drikker stort sett alt for lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Skulle på Kaizers konsert på samfundet i Trondheim forrige helg.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?På pubquiz for noen uker siden, sammen med gode venner. |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Egentlig var målet å drikke champis for å feire, men foreløpig har jeg ingenting å feire og da utgår champis. Rødvin kan man jo drikke når-som-helst.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Tok meg en øl for fem min siden, ikke pga alkoholen men pga smaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Drakk et halv glass hvitvin på søndag. Var invitert på hotellunsj, bestilte Pepsi max, men fikk fryktelig lyst på vin til fisken. Smakte himmelsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk en slurk sjampanje på nyttårsaften. Det var fordi det var nyttårsaften. Men det smakte like vondt likevel.
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg hadde litt overraskende fullstendig fri i helgen, og vant til og med vin på jobben. Den flaska nøt jeg uhemmet av. |
![]() |
![]() |
#11 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk et halvt glass vin i sted, fordi jeg hadde lyst på. Lysten meldte seg fordi jeg så at det var litt igjen av helgens rødvinsflaske, og den skvetten fristet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg tok meg et glass rødvin her om dagen. Bare fordi jeg hadde lyst, og fordi det var på tide å smake på denne amaronen.
![]() |
#14 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk et glass (likørglass, ikke melkeglass) med Baylies på lørdag, fordi jeg hadde lyst på et glass til kaffen min. Smaken som fristet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg tok en halv øl på søndagsmorgenen i 0530 tiden, før jeg la meg etter nachspillet.
![]() |
![]() |
#16 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?- Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?En aldri så liten XO as we write. Fordi jeg fortjener det. Og for smakens del.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?En pils. Akkurat nå. Fordi jeg hadde lyst på. |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Jeg drakk et par rødvinsglass lørdag - ene og alene fordi jeg syns det er godt.
![]() |
#20 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?Ingen motivasjon sist jeg tok et glass vin, ut over det faktum at det aldri finnes øl eller brennevin i heimen, her drikkes det kun vin.
![]() |
|
|