Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken motivasjon hadde du sist du drakk alkohol?
Sug/ avhengighet 2 1,33%
For å sove bedre 1 0,67%
Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen gjorde at jeg følte at jeg måtte 7 4,67%
Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen gjorde at jeg fikk lyst på alkohol 11 7,33%
Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere 29 19,33%
For smaksopplevelsens skyld 44 29,33%
For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld 36 24,00%
Dustepoll 20 13,33%
Deltakere: 150. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 21:34   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Avledet fra alkoholtråden. Sist gang du drakk noe alkholholdig, hviken grunn veide tyngst for valget av drikke?

Isj, jeg er for treig, brukte mer enn 10 min på å legge inn pollen.

Alternativene var omtrent slik:

- Sug/ avhengighet
- For å sove bedre
- Hadde egentlig ikke lyst på, men situasjonen (vennemiddag/ fest/ lønningspils) gjorde at jeg følte at jg måtte
- Hadde ikke planlagt å drikke alkohol, men situasjonen (vennemiddag/ fest/ lønningspils) gjorde at jeg fikk lyst på alkohol
- Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere
- For smaksopplevelsens skyld
- For kombinasjonen av mat og vinsmakingsopplevelsens skyld
- Dustepoll

Sist redigert av daffy : 27-10-08 kl 21:56.
daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:36   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Det er vel et par uker siden jeg drakk noe alkoholholdig, da drakk jeg ett glass rødvin fordi vi hadde en god middag som det passet til. Ingen annen grunn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:38   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken motivasjon hadde du forrige gang du tok deg et glass øl/ vin /brennevin?

Det var nå på lørdag. Vi hadde quiz/fest hjemme hos oss. Jeg drikker gjerne på fest. Jeg fester for skjeldent og jeg drikker stort sett alt for lite.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:38   #4
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skulle på Kaizers konsert på samfundet i Trondheim forrige helg.

Ble nok noen øl..

Gammel 27-10-08, 21:39   #5
Skvetten
Passiv

Standard

På pubquiz for noen uker siden, sammen med gode venner.

Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:39   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig var målet å drikke champis for å feire, men foreløpig har jeg ingenting å feire og da utgår champis. Rødvin kan man jo drikke når-som-helst.

Gammel 27-10-08, 21:40   #7
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tok meg en øl for fem min siden, ikke pga alkoholen men pga smaken.
:må kjøpe mer Clausthaler:

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:41   #8
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Drakk et halv glass hvitvin på søndag. Var invitert på hotellunsj, bestilte Pepsi max, men fikk fryktelig lyst på vin til fisken. Smakte himmelsk.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:41   #9
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drakk en slurk sjampanje på nyttårsaften. Det var fordi det var nyttårsaften. Men det smakte like vondt likevel.

Gammel 27-10-08, 21:42   #10
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg hadde litt overraskende fullstendig fri i helgen, og vant til og med vin på jobben. Den flaska nøt jeg uhemmet av.

Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:42   #11
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk et halvt glass vin i sted, fordi jeg hadde lyst på. Lysten meldte seg fordi jeg så at det var litt igjen av helgens rødvinsflaske, og den skvetten fristet.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:43   #12
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok meg et glass rødvin her om dagen. Bare fordi jeg hadde lyst, og fordi det var på tide å smake på denne amaronen.

Gammel 27-10-08, 21:47   #13
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drakk en Corona forrige helg, fordi jeg hadde lyst på.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:52   #14
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drakk et glass (likørglass, ikke melkeglass) med Baylies på lørdag, fordi jeg hadde lyst på et glass til kaffen min. Smaken som fristet.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:03   #15
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tok en halv øl på søndagsmorgenen i 0530 tiden, før jeg la meg etter nachspillet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:07   #16
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

- Var vel planlagt fordi jeg skulle ta del i en situasjon hvor alkohol gjør at jeg har det gøyere

Jeg drakk 2 halvlitere Munkholm før jeg drakk en alkoholholdig øl på musikkquiz hos Juste og Heiko. Ville sikkert drukket litt mer hvis jeg ikke hadde vært litt i bakrus.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:09   #17
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

En aldri så liten XO as we write. Fordi jeg fortjener det. Og for smakens del.

Gammel 27-10-08, 22:17   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

En pils. Akkurat nå. Fordi jeg hadde lyst på.

Og nå skal jeg snart legge meg også. Bitteliten stod opp før fem i dag.

Dustepoll, forresten.

Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:28   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk et par rødvinsglass lørdag - ene og alene fordi jeg syns det er godt.

Gammel 27-10-08, 22:30   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ingen motivasjon sist jeg tok et glass vin, ut over det faktum at det aldri finnes øl eller brennevin i heimen, her drikkes det kun vin.

Det var forøvrig på fredag.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.