Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvor tidlig får biblioteket nye bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 23:33   #1
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Hvor tidlig får biblioteket nye bøker?

Når jeg bestiller fra nettbokhandelen får jeg nye bøker en uke eller to før utgivelse i butikk, noen som vet hvor tidlig jeg kan forvente å få boka fra biblioteket når jeg har satt meg på venteliste?

Gammel 10-11-08, 20:29   #2
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor tidlig får biblioteket nye bøker?

Bibliotekene får forhåndsbestilte bøker samtidig som bokhandlerne. Men på populære titler, bør du være tidlig ute med å sette deg på venteliste. Når bøkene anmeldes i avisene er det som regel allerede ventelister.

Bibliotek i storbyer har ofte bøker til lån for en kortere periode (opptil 1 uke), som går utenom ventelistene.

venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 21:24   #3
RolfSteinar
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
RolfSteinar har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor tidlig får biblioteket nye bøker?

Her kan du se når f.eks prosa Kulturfond-bøker er sendt ut:
http://bibsent.no/kulturraad/2008/voksen/prosa.aspx

Mindre bibliotek må ofte vente på disse utsendingene, men de mest populære titlene får nok de fleste samtidig som bokhandlene.

RolfSteinar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:54.