|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tørketrommel for dummies!Jeg har i en alder av 32 år endelig kjøpt meg tørketrommel!
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Jeg har en gammel sak med bare to temperaturer, og eneste jeg ikke tørker i trommel, er tøy med symbol for at det ikke må trommeltørkes. Jeg tørker syntetiske materialer også, som podens joggebukser i sånt glatt stoff. |
![]() |
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Jeg bruker som regel innstillingen skaptørt, og tørker håndklær, sengetøy, truser, sokker og det meste av hverdagsbarneklær inkl. dongeribukser og hettegensere. Mine egne gensere, bukser og skjørt, og litt finere barneklær henger jeg opp, og jeg tørker ingen av mannens klær i trommel. Han trenger absolutt null krymping av klærne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Diamantar og kirsebær
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Laksikken
![]() |
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!
Jeg tar alt jeg har vasket inn i tørketrommelen. Setter den på. Tar ut tøyet. Og så venter på å få kjeft av min kone for at jeg har krympet en av hennes kjæreste plagg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Ikke tørk olabukser eller mannens arbeids-t-shirt eller -gensere, de krymper.
![]() |
#6 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Og alt dette kan en mann. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
er her
|
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Jeg tromler det meste, men ikke gensere eller t-shorter med (fint) trykk. Tromler ene dongribuksen min, for den er litt stor. For det meste følger jeg merkelappen da, men kjører alt på skaptørt selv om det bare står stryketørt.
![]() |
#10 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Takk, takk! Er folk enige om dette eller? Venninnene mine sa at de tromlet olabukser og at det gikk fint...
![]() |
#11 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Nye Reima-tec og Trolldresser kan i alle fall tromles, det hjelper på vanntettheten. Dunjakker tromler du med en eller flere tennisballer - så blir de fluffy og fine. Olabukser kan fort miste spensten/elastikken syns jeg.
![]() |
#12 |
Tåler regn
|
Olabukser og de aller fleste boblejakker går helt fint. Jeg gjør det ofte. Dresser ville jeg ikke gjort det med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Jeans med stretsh stoff bør ikke tas i trommel.
![]() |
#14 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Det varierer om dongeribukser krymper. Problemet er at det ofte er vanskelig å vite hvilke som gjør det før man har forsøkt. :erfaren: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tsk tsk... latex aner jeg ikke, men lakk vil jeg tro reagerer heller dårlig.
![]() |
#18 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Tørketrommel for dummies!Jeg tar alt jeg vasker på 60 grader i tørketrommelen, mens 30 og 40-gradersvaskene henges opp på tørkestativ.
![]() |
|
|