Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyskland i desember - trenger tips!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 09:22   #1
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Tyskland i desember - trenger tips!

Jentene og jeg skal være med mannen min på jobb i Tyskland. Vi tar båten til Kiel og kjører derfra til Braunschweig (ca. 3 timer fra Kiel, ca. 1,5 time fra Berlin, 1 time fra Hannover). Noen som har kjennskap til dette området? Tips til hva vi kan finne på? Har vært i Berlin to ganger tidligere, men ikke i området rundt f.eks Hannover eller andre steder retning på vei til Kiel.
Noen som har gode råd til noen fine familieaktiviteter?

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 09:48   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Tyskland i desember - trenger tips!

Harzområdet er meget pent og Goslar er en nydelig, liten by med masse morsom historie. Det er jo her Bloksberg ligger, og hele området bærer preg av hekser og sånne gøyale ting. (Veldig passende å snakke om dette i dag. )

Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:09   #3
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Standard

Takk for tips! Goslar høres kjent ut. Nå har jeg ikke kartet rett foran meg, men ligger ikke Goslar veldig nær Braunschweig, tro? Vi har flere ledige dager, så vi har tid til å kjøre litt rundt. Antar at det sikkert er mange koselige julemarkeder rundt om også!

Gammel 31-10-08, 10:10   #4
Albertine
Passiv

Standard

Åh, nå ble jeg rent nostalgisk her... Julemarkeder overalt, med glühwein og pepperkaker og massevis av nydelige varer. Kan jeg bli med?

Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:17   #5
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Smil

Ja, det er noe eget med Tyskland rundt juletider. Ellers også forresten, jeg synes tyskerne er veldig flinke til å bevare lokale tradisjoner i forhold til nordmenn. Har du vært mye i Tyskland? Jeg har vært litt, bodde der bl.a. 4 måneder i 1998, men skulle gjerne ha sett og gjort mer i Tyskland

Gammel 31-10-08, 10:23   #6
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har vært endel i Tyskland ja, har studert et semester i Kiel og har vært på utallige kurs(er tysklærer). I tillegg har jeg bodd et år i Wien, og det er mye som er likt der med tanke på tradisjoner og sånt.

Her har du litt info om Harz.

Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 10:27   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott område! Jeg elsker å reise i Tyskland.
I Soltau er Heide Park. Jeg vet ikke hvordan det er der vinterstid, men det er en koselig familiepark på sommeren i alle fall. Det ser ut som de har aktiviteter der om vinteren også.

http://www2.heide-park.de/index.php?id=135

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.