Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Gardinteip til opplegg av bukser ...

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-08, 10:49   #1
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gardinteip til opplegg av bukser ...

Ja, dette klarte en klesselger å få meg til å prøve.
Jeg prøvde ei bukse, men så var den altfor lang. Jeg sa at jeg ikke orket å sy (har ikke maskin). Og da skulle hun være en sånn "reddende engel" og sa at man ikke trengte å sy for å legge opp bukser - det var bare til å gå på princess og kjøpe gardinteip og stryke på...

Ja, dette gjorde jeg. Og det så jo fint ut. Brukte lang tid på å få alt perfekt.

Etter noen timers bruk, så var opplegget nede igjen, og nå er det masse sånn hvit gardinteip på buksa mi!! Hvordan skal jeg klare å få dette bort??
Og er det noen ide og bruke gardinteip som "bukseopplegger"?

Gammel 31-10-08, 10:50   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gardinteip til opplegg av bukser..

Funket det ikke?
Jeg har nemlig sånn gardinteip fra Ikea (det følger med alle Ikea-gardiner), og jeg hadde alle intensjoner om å prøve det før jeg begynte å sy. :lat:
Det holder jo på gardiner da ...

For å få det vekk? Legg buksen i bløt, lenge? Jeg aner ikke.

Gammel 31-10-08, 10:53   #3
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

På jeans fungerer det ikke hvert fall. Her funker det helt til jeansen er vasket første gang. Må altså stryke det på på nytt hver gang de er vasket. Det blir bare den ene buksa for å si det sånn. Mulig det funker på tynnere/lettere stoff.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:00   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var strøket sånne på noe gardinstoff jeg kjøpte Fretex. Det er et ganske tykt og stivt bomullslerret, og jeg måtte ta godt i for å få det løst igjen ...

Gammel 31-10-08, 11:11   #5
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er tynn penbukse i polyamid/ e.l. Så jeg kan ikke drive å stryke på for mye, da er jeg redd for at det blir sånn blankt i stoffet.
Arg..det går ikke bort selv om jeg har vasket buksa flere ganger.
Jeg kan skrape av litt, men det vil ta EVIGHETER å få alt bort.

Gammel 31-10-08, 11:28   #6
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gardinteip til opplegg av bukser ...

Plasterfjerner? Det er ganske sterke saker, har ikke prøvd det på stoff, men det er genialt til å fjerne klistremerker fra dører i alle fall!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 11:47   #7
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier å kjøpe på kid, som mannen bruker på sine jeans, funker helt perfekt, gjør bare slik det står i bruksanvisningen.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 20:23   #8
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Jeg pleier å kjøpe på kid, som mannen bruker på sine jeans, funker helt perfekt, gjør bare slik det står i bruksanvisningen.

Følgte anvisningen jeg også, men bretten falt ned, og vil ikke sitte etter vask..

Gammel 31-10-08, 20:23   #9
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Plasterfjerner? Det er ganske sterke saker, har ikke prøvd det på stoff, men det er genialt til å fjerne klistremerker fra dører i alle fall!

Det skal jeg prøve

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.