|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sofies verdenHvor gammel (sånn ca) tror dere at ungene bør være for å ha godt utbytte av denne boken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sofies verdenTror jeg ville ventet til 13-14 årsalderen. Jeg leste den da jeg var ca 10-11 og skjønte ikke alt, for å si det sånn. Skulle likt å lest den på nytt for en bedre forståelse.
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sofies verdenTrenger man å ha "godt utbytte" for å ha glede av å lese en bok da? Det er da bare å gi ham boken og se om han liker den. Liker han den ikke, så setter man den tilbake i hylla og tar den frem igjen om noen år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Sofies verden
Det er jeg helt enig, men jeg synes selv det var litt synd at jeg leste den da, for jeg satt igjen med den oppfatning av at historien var god, men jeg skjønte ikke bæret av de brevene, og mistet mye av boka i det. Når det er sagt, er det mulig at dagens 10-åringer er mer modne for slikt enn det jeg var.
![]() |
|
|