Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kraftig varmeovn som kan starte på tidsinnstilling (gjerne med fjernkontroll)?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-08, 14:10   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Kraftig varmeovn som kan starte på tidsinnstilling (gjerne med fjernkontroll)?

Finnes det? Moren min venter på trappeheisen sin, og i mellomtiden må hun sove i stueområdet. Dermed blir det enten for kaldt (om dagen) eller for varmt (til å sove). Hun er 95% sengeliggende, så jeg leter etter en varmekilde som kan tidsinnstilles til å starte om morgenen litt før hun våkner. Egentlig er vi også interessert i lys/varmestyring generelt, kanskje noen har erfaringer fra hyttebruk? Jeg vet ingenting om dette og blir bare forvirret av å lese på nett...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 14:26   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kraftig varmeovn som kan starte på tidsinnstilling (gjerne med fjernkontroll)?

vi hadde panelovn med nattesekning på(automatisk) ,i en leilighet vi leide

Gammel 02-11-08, 14:55   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kraftig varmeovn som kan starte på tidsinnstilling (gjerne med fjernkontroll)?

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

vi hadde panelovn med nattesekning på(automatisk) ,i en leilighet vi leide

Ja, jeg har også nattsenking (5 eller 7 timer, ikke sant?) på min i stua. Men det moren min trenger er noe som varmer opp et stort område raskt, og som kan settes til et bestemt tidspunkt og helst styres videre med fjernkontroll. Mulig jeg fantaserer, og at dette ikke finnes?

Gammel 02-11-08, 18:55   #4
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Det finnes systemer som kan styre lys og varme med et tastetrykk . Det spørs vel bare hvor mye dere skal legge i det om det er for en begrenset periode . Kansje en panelovn med termostat er nok med en oljeovn i tillegge når det er riktig kaldt .
http://www.minenergi.no/sitepageview...itePageID=1028

http://www.nobo.no/index.php?option=...d=89&Itemid=67

Det er mulig å søke støtte for innkjøp av styringsannlegg . I følge reklamen for Orion er det mulig og spare den inn på ca 3 år .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:10   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet at min gamle tante og onkel, har fått innstallert varmepumpe i stua si, som kan betjenes med fjernkontroll. Den kan gjøre det veldig varmt der på denne årstiden, og om sommeren sørger den for levelig innetemperatur i de varmeste periodene.

Jeg har inntrykk av at de er veldig fornøyd med den, men den krever jo mer montering, enn bare en vanlig ovn da.

Gammel 02-11-08, 23:01   #6
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Takk for gode tips, jeg leser og forsøker å se de praktiske implikasjonene. Varmepumpe ser ut til å gå vekk pga montering. Som Ciela sier, det er for en begrenset periode, først må trappeheisen på plass og i løpet av ett års tid håper jeg hun har fått seg en annen bolig. Det ser interessant ut med styringssystemer, men kanskje litt for komplisert for henne. Jeg har også inntrykk av at vifteovn er det som varmer opp raksest, men det vil antakelig bråke sånn at det vekker henne.

Noen som har erfaring med gassovner med høy effekt? Kan de varme opp veldig raskt og så skrues av igjen til fordel for panelovner?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.