Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Erfaring med TfK?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-08, 18:49   #1
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Erfaring med TfK?

Noen som har denne vogna og er misfornøyd?

Hvordan er bremsene? Henger de?

Tverrer den seg lett? Skeiner den mot en side?

Gammel 03-11-08, 18:56   #2
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Erfaring med TfK?

Jeg har TFK å jeg er bare fornøyd med hele vogna
Elsker den, fordi den er lett å ta med, lett inn i bilen, god å trille etc etc...

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:29   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har TFK, og kjøpte den i februar i år.

Ulemper:
Glidelåsene er litt irriterende, regntrekket er bra, men tåler ikke så mye før det spjærer i sømmene. Man må følge litt med når man setter på fronthjulet, det er sånn strammer som det er på sykkeldekk og om man har det for stramt så ødelegger man gjengene på navbolten. En annen ting som ikke er aktuelt for oss da, men om man tenker at man skal ha barn senere, så kan man ikke ha trilledelen mot seg, den peker alltid fra. Litt pes å få lagt ting i kurven under, men sånn synes jeg det er på alle vogner av denne typen.

Fordeler: God å trille, god plass til stort barn, tar mindre plass enn Urban Jungle (som var konkurrenten da vi skulle kjøpe), den er robust, når det er ordentlig ruskedrittvær så er den, men regntrekket på, helt tett, ikke noe lekkasjer som jeg har vært borti ved andre vogner.

Gammel 03-11-08, 19:44   #4
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vogna og er misfornøyd pga de problemene jeg nevner. Lurer på om jeg er alene om disse erfaringene.

Gammel 03-11-08, 19:53   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

om hjulet tverrer seg lett hjelper det ofte å smøre med mer smøring på platen. De skal smøres hvert 3.mnd.

Jeg hadde litt problemer med bremsene i begynnelsen men det er ikke noe problem nå. Smørte de sist jeg smørte fremhjulet og. Og slakka litt på bremseskivende.

Den er nok litt mer teknisk enn andre vogner på grunn av skivebremsene.

Jeg har et lite problem nå med fremhjulet hvor jeg ikke får låst hjulet. Den du skal snu på for å låse hjulet vil ikke bevege seg ned til 1 tallet. Noen som har møtt på det problemet?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 19:58   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg har vogna og er misfornøyd pga de problemene jeg nevner. Lurer på om jeg er alene om disse erfaringene.

Åja, sånn ja. Bremsene henger ikke, men vi er flinke til å smøre, så kanskje det er grunnen.

Den skjener heller ikke ut til siden. Den gjorde det da vi kjøpe den og så måtte vi stille inn forhjulet ordentlig og etter det har det vært greit.

Gammel 04-11-08, 09:54   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg har ikke smørt bremsene. Vogna har vært sånn siden vi begynte å bruke den for 2,5mnd siden. Skiva var skeiv så den ble bytta, det hjalp ikke. Byttet så hele hjulet, det hjalp ikke. Det nye hjulet vi fikk var en vits for det bare punkterte. Byttet igjen og det henger som bare det. Den skeiner noe vanvittig til høyre og hjulet tverrer seg hele tiden. Vogna er bare brukt en kort stund så jeg mener det er altfor dårlig. De klarer ikke å finne ut av det der jeg kjøpte den heller.

Gammel 04-11-08, 17:33   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

mitt fremhjul låste seg på tverre etter rundt 2 1/2 mnd og. Men da hjalp smøring og det har ikke skjedd siden.

Syn du har hatt nå negativ opplevelse. Jeg er strålende fornøyd med vogna.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 17:50   #9
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

vi har tfk and i løøøø it

ikke plagdes noe.

Men jeg smørrer den ofte. og taes inn bestandig og når vi har gått i salt-snø så vaskes den og smørst

Gammel 05-11-08, 19:14   #10
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Standard

Jeg får nytt understell til vogna.

Gammel 05-11-08, 19:18   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt vogna, av den enkle grunn at vi ikke hadde noe valg. Poden er så utrolig lang og sånn sett er jo TFK genial.

Det jeg ikke likte med vogna var at den ble så stor og tung for lille (161cm) meg, følte meg som en liten unge som gikk og trillet på en stor koloss av en barnevogn.
Ellers intet negativt, stor og god plass, tok liten plass sammenlagt, jeg elsket at fotbrettet kunne justeres opp og ned. Men jeg hadde aldri kjøpt vogna hvis ikke ungen hadde vært så lang.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 19:18   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke TFK selv, men i barselsgruppa mi er det hele 4 som har den. Faktisk så har alle sammen plunder med bremsene (eller: De må smøre dem titt og ofte) og to av dem har måttet skifte fremhjulet fordi det har oppført seg helt merkelig)

Gammel 05-11-08, 19:22   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi måtte og skifte fremhjulet. Det låste seg liksom midt på så vogna bråstoppet, nektet å gå rundt.
Damen på Fru Lyng påsto at det var en produksjonsfeil på et parti så vi fikk nytt hjul.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-08, 22:08   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har aldri hatt problemer med bremsene.strammet de en gang.
Og ikke noe rust.
Men simo kombien vi hadde i 2003 rustet før den kom ut i luft:P
Så alle kan vel ha benyttet seg av dårlig matrialer

Gammel 05-11-08, 22:21   #15
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi er godt fornøyd med vogna vår, har ikke hatt problemer hverken med hjul eller bremser. Har aldri smurt bremsene, men det burde vi selvsagt ha gjort, det er en del av vedlikeholdet man bør ha på ei vogn.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 19:11   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bra! Noe annet hadde jo egentlig vært veldig rart da.

Gammel 07-11-08, 12:16   #17
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Kjempebra

Jeg hadde noe problem med framhjulet helt i starten, men da var det noe galt med bolten inni festet. De byttet ut bolt og hjul, og siden det har vogna vært gulle god

Det at noen har problemer med bremsene er ofte fordi de strammer vaieren for mye har jeg blitt fortalt

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.