Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg trenger boktips til svogeren min

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-08, 00:19   #1
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trenger boktips til svogeren min

Boken må være på engelsk. Han er interessert i historie, geografi og arkitektur, blant annet. Nettbutikk er å foretrekke.

På forhånd takk for tips!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 00:57   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger boktips til svogeren min

http://www.unrv.com/book-review/pompeii.php

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 10:16   #3
Aiza
Går videre

Aiza sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Jeg hadde tenkt å annbefale samme bok som Teflona!

Gammel 04-11-08, 10:40   #4
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Ian Kershaws dyptpløyende biografi om Adolf Hitler? Det er i to bind, Hubris og Nemesis, som dekker hver sin epoke. Kan så absolutt anbefales!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-08, 11:03   #5
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva med den derre Stormenes tid på engelsk? Æsj, har nettopp lest den, men husker ikke forfatteren. Der er det jo både arkitektur og historie i hvert fall, og det er bra bøker.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-08, 15:53   #6
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Hva med den derre Stormenes tid på engelsk? Æsj, har nettopp lest den, men husker ikke forfatteren. Der er det jo både arkitektur og historie i hvert fall, og det er bra bøker.

Antar du snakker om Ken Folletts The Pillars of the Earth. Den var OK.

Jeg kom for å anbefale Colleen McCullough sin "Masters of Rome"-serie, spesielt de første par bindene (The First Man in Rome og The Grass Crown). Handler om politikk, intriger, dekadanse, død og fordervelse mot slutten av den romerske republikken.

Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.